Blijft winters

Donnerstag 22.Februar
Uiteraard sneeuwt het weer en het wil vandaag geen boven nul geven.
Maar deze temperatuur van -2 valt mee bij wat ze opgeven als het stopt met sneeuwen. De wind komt al de hele week van de vreemde kant normaal komt het bij ons van rechts en nu van links.
Ik heb veel tijd want we eten het zelfde van wat we gisteren hadden. Ik had gisteren een soort gehakt bonenschotel met weinig gehakt maar heel veel groente, rode bonen, mais, paprika, uien , tomaat en we hebben maar de helft van de wraps gebruikt. Het vulde behoorlijk. Dus ik kan me weer met de fotos bezig houden.
Dank je Danielle voor jouw info en ja het is inderdaad Nunspeet. Toen ik het las wist ik het weer. Heb het dan ook veranderd.
Theresa kwam boven en zei Opa heeft zijn bureau opgeruimd en jij zei dat ik dan op de compuer mocht. Dat had ik inderdaad een keer gezegd want ze wil een spelletje van een dvd doen maar die is al zo oud dat op mijn laptop gaat het niet maar helaas voor haar doet de dvd het ook niet op deze pc. Maar nu zit ze wel de film Assepoester te kijken want op de pc is veel leuker dan op de tv. Eerst deed het geluid het niet maar dat heeft Jan aangezet en nu zegt ze tegen mij kijk oma en haalt het toetsenbord te voorschijn ik kan het met deze aan en uit zetten.Was nog een heel gedoe want ik had Jan gevraagd zit er een paswoord op nee zegt hij aangezet en ja dus. Dus ik vraag hem je hebt een boekje waar je alles in schrijft tja dat wist hij ook niet. Dus Oma even gekeken en gevonden maar nee geen paswoord erin geschreven en ja ook het paswoord geraden want Oma heeft toch af en toe nog hersens die het doen. Zo komen we de dagen wel door. Beneden kreeg Ingrid bezoek van iemand en toen ze later boven kwam zei ze dat het iemand van de Lions was . (volgens Theresa iemand zonder tanden) De fysiotherapie heeft Ingrid daar voorgedragen omdat ze een hoog zelfbehoud heeft en dat loopt behoorlijk op bij de therapien van Sabrina als je 1/3 zelf moet betalen. Ingrid weet nog niet goed wat ze er mee wil want ze wil eigenlijk niet met naam en foto ergens vermeld worden. Ik zou er toch maling aanhebben en aannemen wat je kan krijgen we hebben het niet over weinig geld wat ze aan Sabrina kwijt is. Afgezien ze ook haar inkomen heeft moeten inleveren omdat ze nu niet kan werken.
De man wist te vertellen dat Jannick een zeer prominente plaats inneemt en zeer goed bekend staat hier in Gröbming. Wat uiteraard van groot belang is want dat geeft toch status hier. De mensen kijken dan wel uit om het je moeilijk te maken en die het wel doen krijgen het dan terug op hun eigen bord. Tja dorpsgemeenschappen , daar moet je mee en in kunnen leven.
Het bleef de hele dag steeds weer sneuwen en door de wind was het echt frisjes en onbehaaglijk. De houtkachel snort al een paar dagen wat gezellig en warm is.
Nog weer een middagje met de bak papieren en fotos en scannen .

Dat zou fijn zijn, elk beetje wat je krijgen kunt....