Dagje regen

Mittwoch 10.August
Wat een vreselijk zeikweer, het heeft de hele avond en nacht gehoosd . Dat doet het trouwens nog steeds hozen. Theresa kwam om 7 uur en wilde Kika kijken maar ik zat ontbijt tv te kijken. Dus ik vroeg haar wie woont hier? Opa en Oma, wat kijken Opa en Oma zegt ze Kika. Tja dan maar Kika aangezet.
Ik kan Jan niet bewegen om de kast beneden uit elkaar te gaan halen maar hij is wel aan de badkamerverlichting begonnen. Dat we in de tijd dat we hier woonden niet geelektrificeerd geworden zijn is een wonder. De verlichting is niet geschikt voor de badkamer en ze hebben nergens kroonsteentjes tussen alleen de draadje met elkaar geknoopt. Hij heeft ook nog even voor me gestofzuigd. Ondertussen heb ik het vuilnis overal uit gehaald en dat heeft Jan naar beneden gebracht. Morgen wordt het restvuil opgehaald.Maar we doen altijd gelijk alles legen en naar beneden brengen.
De kachel ook leeggehaald en gelijk gevuld voor als het in huis koud wordt. Jan zijn werkbroek was vanachter helemaal gescheurd dus kon weg, nog 2 verrijdbare plantenonderzetters die weg kunnen. (zat ook roest aan)De verlichting die uit de badkamer komt kan weg en er staat nog een spiegelkast uit de badkamer die Jan niet had meegenomen laatst. Al met al komt er steeds weer rotzooi te voorschijn.
Het is prima klusweer denk ik dan maar. Moest net even de verlichting komen keuren, nou prima hoor.
Ik heb ondertussen mijn nieuwe schoenen gespoten, mijn regenjas gedaan en nu nog wachten tot de jas van Jan gedroogd is kan die ook. Met de kapstok eraf halen gelijk alles van Jan eraf gehaald. Ik vraag altijd na de winter om de winterzaken te wassen maar krijg dan niets. Nu zijn handschoenen, pet, jas en wat ik zo tegen gekomen ben in de was gedaan. Klaar voor de winter die niet eens meer zo lang op zich laat wachten. De was gedaan en eten gekookt voor de hele familie op Jannick na. Lekker bami met Paksoy, het is voor het eerst dat ik hier verse Paksoy gevonden heb. Net de kroepoekjes gebakken en de ananas gefrituurd. Tafel gedekt klaar om te gaan eten. Een mens moet toch wat.
Ik vind het heerlijk om weer eens te veranderen, gelijk alles weer lekker schoon, er kwam nog heel wat achter de kasten vandaan, de verbouwing had toch erg veel stof gegeven.
De ochtend weer nuttig besteed.
Vanmiddag poffertjes gebakken uiteraard voor de hele familie. Jan is net weer thuis gekomen en het is zowaar een flink stuk lichter geworden en de regen is gestopt. Echt heel koud is het niet er is praktisch geen wind. Nog steeds eind van de middag 12 graden.Geen kachel aangehad en zelfs mijn trui gewisseld voor een t-shirt.
Het wordt vanaf morgen weer beter weer.
Hoi Marjanne nee spaart Theresa niet maar toch heel erg bedankt.