Druk weekje

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 13 juni
Zo dat was weer een druk weekje, met veel examen voorbereiding.
Donderdagavond had ik reddingszwemmen, ik ben daarna kapot want het is erg zwaar om met volwassenpoppen 2 uur lang in de weer te zijn.
Vrijdag een lange schooldag en dan gelijk ;s avonds de Laufcup in Gröbming 10 km.
Het was snik en snik heet want dat is het al dagen lang. Ik heb erg goed gelopen en het werd een 1e plaats.
Zaterdag had ik de hele dag een calamiteien oefening van het rode kruis.
We moesten mensen redden uit een bus die naar beneden was gestort. Dat was ook zwaar en heet.
Dan ben ik 's avonds nog naar het Frühlingsfeest gegaan en voor ik naar huis kon gaan hadden we daar ook en noodval, een jongen die met hartstilstand omviel.
Zondagmorgen moest ik weer aan de bak want ik ging voor de eerste keer een bergloop doen. Een bergloop over 12,130 km en met 1084 hoogtemeters.
Ik liep goed en werd 2e.Het was zo,n stom gezicht want bij de prijsuitreiking werd eerst de nummer 3 geroepen en dat waren 2 broertjes die dezelfde tijd hadden gelopen. Maar die waren heel klein en zagen er piepjong uit hoewel ze toch wel 14 en 15 waren. Dan ik en de nummer 1 ernaast die ook groot was. Foto's komen nog want er zijn door de bekende fotograaf Herbert Rafaelt foto,s gemaakt. Want ze hadden maar 1 juniorenklasse.