NK langlauf

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 23 januari
Zo mijn sportproject is achter de rug, met wat kleine probleempjes maar niet iets wat we niet konden oplossen. Wel een hele lange dag om 6 uur op en ik was tegen 22 uur thuis.

Gelijk een dag later naar Reit im Winkl / Schwendt vertrokken.Ik zou eigenlijk vandaag deelnemen aan de marathon in Saalfelden maar die is door gebrek aan sneeuw naar einde van februari verplaatst.
De wedstrijden zijn in Reit en we hebben een appartement in Schwendt , dit ligt in Oostenrijk en een paar km van Reit I.W dat in Duitsland ligt. Voor ons was dit makkelijk omdat we gewoon onze telefoons kunnen gebruiken zonder kosten. Het ziet er goed uit al is het ook geen bergen sneeuw. Alleen parkeren is een probleem , er is een parkeerterrein voor de Nederlanders maar die is niet schoongemaakt dus moet je op het betalende deel gaan staan en je kan alleen met munten betalen, de mensen in het restaurant willen niet wisselen, en er is geen wisselautomaat of iets met een bankpas. Maar goed we kunnen 2 euro van iemand lenen zodat we 2 uurtjes kunnen staan. Vriendelijkheid is hier alles! Jannick

Zaterdag 23 Jänner
Jannick heeft de hele dag zijn examen sport project in Öblarn.
Hij moest al heel vroeg beginnen en was laat thuis maar hij was tevreden.
Ik pak in zodat we morgen kunnen vertrekken. We hebben ok gastenwissel dus druk.