Wat een weertje

Vanmorgen weer vrij laat wakker en een beetje tv maar dan eruit om half 10. Toen ik klaar was ook Jan wakker gemaakt. Het schiet zo niet op.Het is nog wat heiig maar de zon is al doorgekomen. Voordat Jan klaar is hebben we elf uur. We zouden de ramen gaan zemen in het vakantiehuis want het is nu nog mooi weer en dan is het toch eenvoudiger.
Morgen ga ik weer naar Christine.
We waren toch op weg gegaan maar eerst naar de apotheek , gelukkig was nu alles wel aangekomen en hoef ik geen tweede keer. Wel een deel van de medicijnen zelf betalen maar dat dacht ik al. Dan naar de gemeente om raad te vragen omdat zowel Jannick als Jan en ik geen 500 Euro de man gekregen hebben. Ze ging voor ons bellen en kwam er eerst niet doorheen en dan wel maar ze zei het is een Frechheit dat we geen geld gekregen hebben want we vallen niet onder de categorie die extra gecontroleerd moeten worden omdat zoals ze zelf zegt wij al een eeuwigheid hier wonen, belastingbetalen enz. Maar wij hoeven voor februari niet op geld te rekenen. Gaat toch om veel geld. de man 500 Euro. Bedoeld zo dat iedereen zijn verwarmingskosten en elektriciteitskosten tegemoed kan komen.
We moeten toch 4000 Euro pelletkosten ophoesten en dan straks elektriciteit.
Het is wel zuur maar wat in het vat zit verzuurd niet.
We zijn dan eerst maar naar huis gegaan en heb middageten gemaakt dat uitstekend smaakte. Voor Jan een laatste soep en darana had ik bami met atjar en kroepoek en emping. voor mij een feestmaaltijd. Zo veel over dat we het morgen nog een keer kunnen eten. Dat komt goed uit.
We zijn na het eten en een koffie naar Prenten gegaan en hebben in de zon alle vensters buiten schoongemaakt. Heel veel werk want dat is heel lang niet gebeurd. Ik heb eerst al het houtwerk en vuil eraf gewassen en dan heeft Jan daarna de vensters gepoetst. Volgende keer gaan we de vensters binnen doen. Op de balken ligt centimeters dik stof zelfs op de lampenkappen. Ze hadden al gezegd dat ze de laatste jaren er bijna niet komen. Het is een droomplek en een mooi huis met wat achterstallig onderhoud. Het zou goed zijn om met een kärcher in het voorjaar de buitenkant de balkons en zo schoon te maken. Een verfje kan het ook wel gebruiken. Wij gaan zorgen dat het in ieder geval weer schoon wordt. We hebben genoten van het mooie weer en het uitzicht. We zijn van plan een keer te gaan wandelen en te ontdekken wat er zo al in de omgeving is. We kennen het daar op de berg niet. Maar een uitzicht!!