Werk in wording

Vanmorgen om 9 uur wakker en opgestaan, douchen enz . Dan ontbijten en wat opruimen. Wat later even bij Meli kijken hoe het werk vordert. Het gaat langzamer dan Meli had gedacht. Zo als alles hier in huis kom je alleen maar problemen tegen. Jan heeft een hoop afbraak kasten , hout naar beneden gebracht. Ik ben middageten gaan maken en dan met Jan eten. Na het eten zijn we naar Liezen gereden. Omdat wat ik wilde gebruiken van het blad van beneden niet gaat. Dan maar gelijk een plaat kopen die er op kan dan ben ik in de gang klaar. Aan Meli gevraagd of ik iets moest meenemen . Ze wilde graag voor de ramen in de keuken van die klem plissee dingen. De plaat was ik snel mee klaar bij de Obi. Dan verschillende winkels gekeken en uiteindelijk bij de XXL Lutz Meli gebeld . Ze wilde beige maar er waren overal alleen grijs en wit. Die ik gevonden had waren ook goed van prijs dus het werden de grijze. Dan weer terug gereden. Het was de hele dag donker en somber af en toe een vlokje sneeuw. Het werd niet warmer dan 0 graden. Het Ennstal ziet er winters uit.
Dan bij Meli gekeken hoe ze die plissee dingen op hing en zie alweer een probleem. Ze hadden het aanrechtblad tot onder het venster door laten lopen en er is niet die minimale ruimte voor de klemmen. Meli krijgt het stuk onder het raam er niet uit. Maar met die gordijnen ziet het er al een stuk beter uit dan wat er hing. Een rolgordijn van Ikea uit de beginjaren en een te kort vitragegordijn. Dat had Ingrid daar gehangen.
Morgen bij ons zelf verder , de oude plaat eraf en de nieuwe erop. We kunnen bijna niet wachten tot we weer gratis afval mogen brengen bij de Deponie in Aich. Het stapelt zich nu al op. Het geeft altijd een super goed gevoel als het oude eruit gaat. We laten het binnen liggen want we willen niet dat het nat wordt en nog meer gaat wegen.
Morgen ligt de bouw beneden stil want Meli gaat weer werken. Dus dan duurt het wel even voor het verder gaat.
Maar ik geloof dat Jannick nu bezig is met het stuk werkblad wat onder het raam zit weg te halen. Kabaal niet te overhoren.

Ja eerst heb je een troep maar als het klaar is heb je er veel plezier van.

Liduina 2023-03-29 20:59:26

Wij zeggen altijd: het wordt eerst erger voordat het beter wordt.