Moe en een beetje depri

Freitag 18.August
Best goed geslapen maar ik had geen lust om op te staan, en dat gevoel hield ik de hele dag. De Post van mijn pensioenfonds maakte me niet blij maar boos.
De aanslag in Barcelona heeft me aangegrepen , 10 dagen later en dan hadden wij er misschien gelopen. Zo vaak al gelopen net zo als Cambrills of Ripoll . Je moet je leven er niet door laten beinvloeden maar dat doet het toch. Het kan overal gebeuren , ik ga niet graag waar heel veel mensen bij elkaar komen .
Vandaag niet veel gedaan , het was ook erg warm en benauwd, Maar het weekend gaat de temperatuur flink naar beneden en slecht weer. Vanaf maandag dan weer omhoog.
Eigenlijk zou het weekend het buitenwerk klaar zijn maar de buurman kan geen Baggerfahrer vinden (oa doordat die allemaal aan de weder opbouw na de katastrofe moeten werken) Dus ligt al het werk stil want de buurman moet het eerst doen dan kunnen wij het hier af laten maken. Ook het brengen van de stenen is een probleem omdat ook die Lasters allemaal voor de opbouw rijden. Op de grote kale boven vlakte begint het ingezaaide gras flink te groeien .Dan lijkt het tenminste wat.
Ingrid was met het bouwafval bezig, een klein deel weg gebracht en dat bleek al 250 kg te wegen. Ze heeft vanmiddag de hekken klein gezaagd . Tja voorlopig nog niet klaar.
Wel goed nieuws van de Sölkpass , ze zijn begonnen met het herstel van de 36 plaatsen waar het kapot is en ze maken een noodweg langs het deel van 100 meter wat helemaal weg is. Dan gaat de pass toch nog open maar is alleen 1 sporig bereidbaar en waarschijnlijk stukken schotterweg en geen asfalt. Donnersbachwald is ook weer helemaal bereikbaar maar ook 1 sporig.
Jan was vanmorgen bij de Polizei in Gröbming werken en vanmiddag weer naar het Bezirk in Schladming. Theresa was braaf vandaag bij ons aan het spelen.

Ingrid was vandaag bezig met het bouwafval , ook alvast wat weg gebracht en dat was echt niet veel maar woog wel 250Kg. In de middag het houten afval oa van een stuk hek in stukken zagen. Voorlopig nog genoeg werk. Haar afwasmachine 3 jaar oud kan op de schroot geen garantie meer en repareren geen optie meer door de hoge kosten. Morgen gaat ze nog in Liezen kijken voor een nieuwe.
Ik mag me morgen weer verheugen op Dominik die weer terug is van zijn grootouders en vader in Hongarije

Hoop dat het weer zal meevallen, Nicolette. En dat er niet al te veel water naar beneden komt.