Braderie

Oostenrijk, Kleinsölk

14 juni
Nog steeds geen mooi weer maar veel bewolking, af en toe een flinke bui maar niet echt koud.
In de middag klaarde het zelfs wat op. Met jan samen ook bij ons aan het veranderen. We zijn van de extra kamer een werkruimte aan het maken. Het bureaugedeelte weg vanuit de slaapkamer. Daar staat nu de loopband. In ieder geval zo meer naar ons zin ook al is het nog niet klaar. Het duurt toch altijd even voor je alles zo hebt dat het bevalt of praktischer is. Jan en ik gingen even naar Gröbming iets bij de bouwmarkt halen en toen bleek het braderie te zijn in Gröbming en daar de zon ook nog door kwam toch even een rondje gemaakt. Uiteraard Langos gekocht, lekker stinken.
Dat maakt het leven aangenaam.
Jan heeft al zijn hele leven een rekening bij de giro (nu ING bank) moet hij zijn handtekening even
langs komen brengen persoonlijk. Dat hebben we al eerder gehad en Jannick en ik hebben het toen we in Nederland waren gedaan. Dus maar weer bellen want het is niet zo leuk als ze alle zaken blokkeren omdat er geen handtekening is. Ik zei ze nog maar die van mij is er toch , maar nee die van Jan moet er ook zijn. Ze zijn echt erger dan de officiële instanties want daarvoor mogen we een bevestiging van het gemeentehuis opsturen. Of een kopie van zijn paspoort of zo. Na heel lang aan de lijn hangen en minstens 3x doorverbonden zijn we eruit. Of hij het even op het consulaat wil gaan doen. Die moeten het dan faxen. De andere mogelijkheid via een notaris. Nu is een notaris hier een beetje duur en doen niets voor niets. Nu kijken we of Jan donderdag in Salzburg terecht kan. Daar zit ook een consulaat.