Super zonnige warme dag (zeg maar snikhete)

Vanmorgen wakker geworden om half 8, het valt rauw op je dak want dan heb je gelijk pijn. Een half uurtje tv en dan kwam Ingrid Sabrina brengen en gingen we Kika kijken. Even later kwam Theresa die ook wakker was geworden. Hop er ook bij. Een kwartiertje later kwam Ingrid met een kop koffie. Dat is toch super wakker worden een bed vol want zelfs Fiep kwam erbij zitten. Dan een kop koffie wat wil een mens nog meer. Ik ben opgestaan en Sabrina ging mee naar binnen dan hebben we onze koffie gedronken . Jan even snel de Dachboden open gemaakt voor Ingrid en Theresa snel schoenen passen maar allemaal zeker 2 maten te klein.
Iedereen ging weer want Ingrid heeft om 10 uur met Sabrina een therapie bij de fysio. Gelukkig nu weer in Gröbming bij Petra een van de eersten therapeuten maar na de operatie had ze geen plaats meer. Ingrid heeft bij een therapeut in Irdning dan de Rotatherapie gevolgd maar dat is niets voor Sabrina omdat ze het niet kan. Nu 10 uur en we gaan zo maar weer eens beginnen , het binnendoek in de bak maken en het doek op de achterzijde van de kast maken. En ik hoop ,hoop en hoop dat vandaag mijn pakket komt. Het is bij de aflevering door de postbode maar of hij het bij zich heeft? Ook bericht gekregen dat mijn 2 Hockers onderweg zijn.
Dan ben ik samen met Jan eerst de achterkant van de kast met plastik gaan vastzetten, Ik gebruik de handtacker en het gaat goed. Jan heeft niet echt de kracht meer of handigheid. Daarna de grote plantenbak de binnenbekleding gemaakt en vastgezet. Dan de buitenkant een 2e keer met de rodere en lichtere beits gedaan. Bij de vakmarkt had men mij gezegd dat als je een donkere verf ergens op hebt en je een lichter daar overheen zet dat het gaat glanzen en als je het andersom doet dat het vlekkerig wordt. Mijn kast is een prachtige kleur geworden en mijn bak ook. Dan heb ik het volgende project aan Jan voorgesteld. Ik had alvast de bodems klaar gelegd voor de kleine plantenbakken en daar op geschreven hoe en wat. Dan mag hij nu aan de grootste bak die onder komt eerst maken. Maar ik moest eerst hout gaan kopen. Dus samen met Jan naar Letmaier gelopen gelukkig was het niet druk en kon ik met gezaagde planken naar huis terug.
We hbben vandaag voor 3 kazenpizza gekozen dus die staan nu in de oven.
Ondertussen is Sabrina gekomen die tot zeker 18 uur blijft. Ingrid is met Theresa naar Liezen samen met Sandra en Belana. Ze gaan oa schoenen kopen.
We hebben net gegeten en bedacht dat we lekker met Sabrina in de kinderwagen een stuk gaan wandelen. Kom ik beneden bedenk ik me dat ik even bij de Post kon vragen want volgens de tracking zou mijn pakket afgeleverd zijn. Maar we hadden niets althans dat dacht ik want beneden stonden daar mijn 2 rollen grastapijt en in eerste instantie gewoon aan voorbij gewandeld. Ik denk dat toen Ingrid weg ging ze de postbode had getroffen want onze Post lag ook binnen. We zijn eerst naar de bank gewandeld waar ik papieren moest afgeven dus die konden in de bus daar. Vandaar naar de grote Caritas gewandeld en zie een bureaustoel naar mijn zin voor 5 Euro. Jan wacht overal buiten met Sabrina. Jan gaat het later in de middag ophalen met de auto. Dan naar de Spar gewandeld en bij de kleine Carla nog even gekeken . Ik vond daar een cadeautje voor Jannick , je kan niet op tijd beginnen met verzamelen. Jan op het bankje gezeten bij de Spar met Sabrina en ik naar binnen. Lekkere verse aardbeien gescoord en ik ga proberen Schnitten te maken , ik heb al vanaf Koningsdag zin in Tompoezen en ik ga iets maken wat er op lijkt . Lijkt me lekker met verse aardbeien erop. Dan doorgelopen naar de Mez ipv dat we tussen de Spar en Landmarkt doorliepen waren we aan de andere kant eruit gegaan dus weer helemaal er omheen en na 2 maanden binnen zitten hadden we allebei pijn in oonze benen. Dan langs de Mez het voetpad tussendoor naar huis. Sabrina heeft genoten en wij waren kapot. Zo snel raak je dus je energie kwijt. Thuis alles uitgeladen en tas leeg gemaakt. Dan Jan aan de koffie en ik aan een ijskoffie want nog steeds geen koffeeapparaat. Jan is dan de stoel gaan ophalen maar we moesten eerst zien dat we aan de autosleutel van Jannick
´s auto kwamen. Eerst hem gebeld maar hij nam niet aan en ik was niet met Ingrid aan het bellen toen Jannick terug belde. Dus bij hen in huis en hij gezegd waar ik moest kijken. Dat lukte dus kon Jan eerst de auto weg halen voor hij bij zijn auto kon. Jannick is op zijn motor want die heeft na werktijd weer motorrijlessen. Daarna heeft hij vergadering of iets dergelijks.
Gisteravond kwam hij boven en vroeg hoe vaak stond ik het gemeentemagazin en ik zei dacht 2x. Ja dat zei Ingrid ook maar het is 4x. Dus weer gaan doorspitten en ja inderdaad maar ik verwacht hem niet op een foto bij TUS maar daar was hij uitgenodigd. Voorop het blad stond er een Ausschnitt van de foto van een van de fotos maar het maakt bij elkaar wel 4x. Hij zei ik sta er ondertussen vaker in dan de Burgemeister. Maar Theresa heeft toch nog het record want die stond op een achterblad een keer 5x. Het is vast een familietrekje.
Het is nu 16 uur en Jan wilde nog beneden aan het werk, ik hoop dat het goed gaat. Een beetje vertrouwen moet kunnen en anders gaan we dezelfde procedure in van elke stap aangeven. Net even snel gevraagd wat hij met de autosleutel van Jannick had gedaan want als hij het vergeet weet niemand het.
Het was vandaag snikheet en met een mondmasker is het niet aangenaam en ik heb medelijden met de mensen die in warme hallen ermee moeten . De man die ons bij Letmaier hielp verzoop zo wat in zijn eigen zweet.