Ik heb toch het meldpunt gebeld.

Ook al moest ik er niet vroeg uit was wel vroeg wakker wat ontbijt tv kijken tot Sabrina gebracht werd en dan samen met haar in de woonkamer naar haar cd muziekje luisteren. Mama kwam en ze ging weer. Dan Omatijd douchen aankleden ontbijten. Het is prachtig weer maar wel koud.
Gisteravond met Jannick gesproken en hem gezegd dat ik me wilde melden want nadat ik Veith in de krant heb zien citeren met onder mijn leiding gebeurde dit niet . Omdat de melding uit de jaren 90 was. Brak er bij mij iets.
Ondertussen is er een trainer op non actief gesteld omdat hij een leerling 3 weken geleden sexueel aangegrepen had. De leerling had zich dus ook gemeld.
Jannick kan het wel begrijpen maar weet niet of hij zelf er over wil spreken , het geweld, machtsmisbruik, mobbing. Het heeft heel veel impact gehad in alle jaren dat hij op school zat en ook nog erna.
Ik kon vannacht niet slapen en ben wat dingen terug gaan lezen. Het topje an wat er allemaal plaats vond. Dus vannacht het definitieve besluit genomen dat ik me wel zou gaan melden.
Het een en ander was moeilijker dan ik me had gedacht en ik heb gedrenteld tot bijna 12 uur voor ik de moed had om een van de nummers te bellen die in de krant genoemd werden en ik heb gekozen voor een nummer in Graz waar mishandeling en machtsmisbruik gemeld kunnen worden. Ik werd door verbonden met een mevrouw die me aanhoorde en na 2 dingen al zei dit is ernstig weet u dat het nog straf rechtelijk vervolgd kan worden en ik dat ik dacht dat het deels vervolgd kon worden want een aantal dingen is langer dan 10 jaar maar ze zei nee niet bij deze ernstige zaken. Ze heeft gevraagd of ik met Jannick wil spreken en hem vragen of hij in ieder geval met iemand van hen wil spreken . Ze kunnen hem behulpzaam zijn en hem raad geven en dan kan hij zelf bepalen wat hij verder wil. Maar in ieder geval een gesprek met hen . Ik wil dat gesprek wel doen want ook aan mij heeft ze gevraagd of ik met iemand van hen uitgebreider wil spreken. Ook zei ze dat Jannick rekening moet houden dat nu er zo veel in de pers naar buiten komt dat het voor hem misschien ook allemaal weer hoog kan komen. Dat er over spreken in ieder geval dan goed doet. Er was ook een aanloop en meldpunt in het gemeentehuis van Schladming. Maar ik vertrouw de mensen hier niet. Te veel mensen zijn verweven sociaal gezien met de school met de ÖSV met het verenigingsleven want dezelfde trainers trainen daar ook kinderen.
Fotos van de Groentjes , de oorbellen waren ook aangekomen bij Jula en die was erg blij met de post.

Ben vandaag ook maar begonnen met buiten de lichtjes en voor het raam de lichtjes op te hangen. Ik ben niet echt in een feeststemming dat ben ik al jaren in december niet meer. Maar probeer er toch nog wel iets van te maken. De kerststallen , en mijn huisjes wil ik ook nog wel neerzetten vindt Theresa zo leuk. De kerstboom komt hier altijd pas laat omdat de mensen die hier pas op de 24. neerzetten. Ingrid is een taart aan het maken voor morgen voor mij. Ja dan verjaar ik weer .

Moedig je te melden. Ik wens je en fijne dag morgen

marjanne 2017-12-07 23:25:20

Lieve Nicolette, gefeliciteerd met je verjaardag!!! (Taartje eten we met kerst wel) XXXX

Annemarieke 2017-12-08 12:45:22

van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nicolette, hoop dat je er een hele gezellige dag zult krijgen, groetjes uit het kleine Holland, liefs van ons allemaal, XXX