Heiligen Abend

Vanmorgen best vroeg wakker , je raakt er aan gewend als je er steeds vroeg uit moet. Maar nu de dag begonnen met een documontaire over hoe het lied Stille Nacht zich over de wereld heeft verbreid. Een sfeervol begin van de dag met de muziek van de verschillende artiesten die het nummer hebben gezongen.
Dan toch opgestaan want nog even snel en vroeg naar de Billa voor nog wat brood , verse groente en zo. Het was al erg druk maar toen we klaar waren werd het pas echt gekkenhuis.Op de terugweg langs het RK om het Friedenslicht te halen. Nog even met een medewerkster gesproken die de kerstdagen dienst heeft. Ze is gescheiden ,kinders naar de vader en zij dienst voor al die mensen die het nodig hebben. Zoals heel veel anderen die hun tijd daarvoor geven.
Het heeft de hele nacht gehoosd en gestormd en dat doet het nu ook nog.
Thuis gekomen kregen we Theresa en Sabrina want Ingrid moest naar de apotheek . Alle lichtjes aan, muziekdoosjes om de beurt aan. Sabrina is dan helemaal blij. Theresa met een dekbed en kussens en nog in haar pyama op de grond met knuffels voor de tv.
Met Jan nog even de post weggebracht niet meer op tijd maar wel gemeend. De kaarten in de omgeving hebben Jan en ik samen even weggebracht door Gröbming naar Pruggern en Öblarn. Die zijn nog wel op tijd. Ingrid gaat nog naar haar moeder dan neemt ze de kaart mee, Jammer dat mijn pakketje zo laat werd bezorgd pas afgelopen vrijdag in de middag. In Nederland zijn ze allemaal rechtstreeks bezorgd. Maar afgelopen jaar veel niet aangekomen in Oostenrijk dus ik dacht dan laat ik de kaarten voor Oostenrijk als pakketje bij mij bezorgen en stuur ik ze verder.
Onderweg naar beneden naar Moosheim was er een kleine Erdrutsch geweest en ik heb Jannick gebeld of hij het wilde melden bij de gemeente want er moet iemand gaan kijken of het gevaarlijk worden kan of dat er nog meer naar onder komen kan en of de autos nog veilig daar kunnen rijden.
Theresa had zich al beklaagd vanmorgen Oma er hangen geen lekkere dingen om te eten in de boom. En ik nee is ook nog geen kerstavond. Nadat ze weg waren heb ik alles erin gehangen. Het kerstcadeau voor Sabrina is super groot en was een probleem om in huis te verstoppen en ook om het in te pakken. Nu een hele grote blauwe vuilniszak erover en de kleine dingen die erbij horen ingepakt en er bovenop geplakt. Dit jaar op het cadeau van Ingrid na allemaal 2e hands dingen. Maar wel dingen die zeer zeker goed aankomen. We pakken de cadeautjes van het Christkind na de kindermis uit. (dat moet wel want Ingrids cadeau hebben ze gelijk nodig) Daarna gaan Jan en ik nadat ik gekookt heb aan het kerstdiner. Rundercarpaccio als voorgerecht, varkenshaas met pepersaus, boontjes in spekmantel, kerstaardappeltjes als hoofdgerecht en sneeuwmanijs als toetje. Dat moet wel gaan lukken. Ondertussen is de regen over gegaan in natte sneeuw en de sneeuwgrens van het wit worden ligt ietsje hoger dan bij ons dus wie weet toch nog een witte kerstavond.
We luisteren kerstmuziek en wachten op het Christkind.
Wij wensen iedereen een gezegende kersttijd en een beetje bezinning.

ik wens jullie fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Hier sneeuwt het dus witte kerstavond.😘

marjanne 2018-12-24 12:48:57

Is mijn kerstkaart nog optijd aangekomen of hangt hij bij Jannick aan de muur.Dan alsnog fijne feestdagen en een gezond 2019.