Helden van de hoogste wintertijd

Oostenrijk, Kleinsölk

Hier het mailtje dat we kregen, ik kon de rondelijsten niet kopieren dus die moet je als je het wilt weten op de NskiV site zoeken.

Beste helden van de hoogste wintertijd,
Met welgeteld 72 helden op ski's, zitski's, snowboards en langlaufski's hebben we de nacht van de wintertijd weten te trotseren! We hebben 1825 kilometer en 500 meter afgelegd richting Sochi. De snelle rekenaars onder ons weten dat we in die 14 uur 3651 afdalingen hebben gemaakt. Er werd niet alleen afgedaald, maar er werd ook fanatiek geklommen door de aanwezige langlaufers; wat een doorzetters! Aan dit bericht is een rondelijst als bijlage toegevoegd waarop te zien is hoeveel rondes iedereen gemaakt heeft.
Op die rondelijst is te zien dat het team 'De Oude Wolven' het meeste aantal rondes wist te maken, samen 220 rondes! Teamleden Kristian van Hemert en Maarten Aukema hielden vol tot het bittere -of zoete- einde en wonnen daarmee twee Protest jassen! Het was trouwens nog best een spannende strijd, want team Hollandaisies (210 rondes door Cheyenne Hensgens en Stan Zukowski) en het NORDICA Powerteam (192 rondes door Coen van Winkelen en Michel Vlieland) volgende de Oude Wolven op de voet.
Voor het project Van FUNdament Tot Talent hebben we in totaal 9023,30 weten op te brengen! Een bedrag dat ver boven onze verwachting lag en waar we ontzettend blij mee zijn. Veel deelnemers hebben erg veel moeite gedaan om zoveel mogelijk sponsoren te verzamelen die financieel bij konden dragen aan dit evenement. Een verrassing was uiteraard de cheque die bij de afsluiting van het evenement aangeboden werd door SKI Experience, die met hun team 1200 euro wisten te verzamelen.
De Nederlandse Ski Vereniging, de Johan Cruyff Foundation en SnowWorld Landgraaf kijken terug op een geslaagde editie van dit evenement en we zijn trots dat jullie, samen met alle vrijwilligers en andere partijen, zo'n topprestatie hebben neergezet. Tevens bedanken we onze sponsoren Cup-a-Soup, Red Bull en Born Energy voor hun bijdrage in de vorm van energie die we goed konden gebruiken.
Een aantal foto's van het evenement staan nu op de Facebook-site en zullen spoedig verschijnen op www.wintersport.nl/hoogstewintertijd .
Het was een eerste editie en er zijn uiteraard nog vele zaken die verbeterd kunnen worden, waarover we graag jullie feedback horen. Daarom ontvangen we graag in reply op deze e-mail jullie reactie op dit evenement en de organisatie ervan, zodat we volgend jaar een betere wintersportmarathon kunnen organiseren met meer deelnemers, meer geld voor het goede doel en nog meer enthousiasme!
Hartelijke groet,

Lennart van der Male
Nederlandse Ski Vereniging.
'Het is de hoogste wintertijd' is een samenwerking van de Nederlandse Ski Vereniging, de Johan Cruyff Foundation en SnowWorld Landgraaf.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Ski Vereniging

Het is de hoogste wintertijd - rondelijst
Het zit er op! Door de 72 deelnemende skiërs, snowboarders, langlaufers en zitskiërs zijn er in totaal 3651 afdalingen gemaakt, wat neerkomt op een afgelegde afstand van 1825 kilometer en 500 meter. We zijn nog niet in Sochi, maar al wel een heel eind op weg. Op deze rondelijst is te zien hoeveel afdalingen de deelnemers individueel hebben gemaakt.