Hutspot

Vanmorgen pas om 9 uur wakker. De katten eten gegeven en mijn medicijnen en snel terug in bed. Rondje ontbijt tv en dan eruit. Broodjes oppiepen dan zijn we door al onze broodjes heen. De badkamer gepoetst en klaar ben ik. De vaatwasser gevuld en aangezet. De week is begonnen.
Ik heb wel geslpaen op een slaaptablet want het is niet fijn als je aan de lijnen hangt van iemand die ontoerekenbaar is. Ingrid wil maar niet snappen dat zij de eerste stap is . Ze wil maar niet begrijpen dat Jannick zich niet mag vast leggen op papier zodat zij bv later geld krijgt. En komt met de meest gekke dingen aan. Als ze binnen pak weg 10 dagen het huis niet overschrijft wordt het huis versteigerd en heeft ze niets. Jannick en Meli kunnen alleen een lening krijgen als het huis is overgeschreven op hun naam. Dan is de schuld weg en kunnen ze ook de hypotheek overschrijven . Ze snapt niet dat er nu geen vrije verkoopmpgelijkheid meer is. Ze heeft in feite al dat geld gewoon weggegooid door haar eigenwijze kop.Ik kan er niet van slapen.
Dus wachten en wachten en wachten op wat? En elke keer nieuwe eisen elke keer meer eisen.
Na wat huishoudelijk gefröbel tijd voor een bakkie. Meli kwam voorbij om aardappelen te vragen. Ze had geluk had ik nog. Ze wilde ook een ei en ik zei haar dat het alweer de laatste zijn dus dan komen er binnenkort weer nieuwe. Ik had nog een zak gemengde salade en die eet ik de komende 2 dagen niet meer, Die wilde ze ook wel. Zij haalt Sabrina af van de Kiga dus wij hoeven er niet uit. Nu eerst maar eens gaan eten met Jan samen. Dat smaakte buitengewoon goed.
In de middag een poosje aan pindat gewerkt.
Het is frisjes met een zeer harde wind. Af en toe piept de zon door. Zelfs de katten willen niet naar buiten.
Wel de deur even open gehad voor de ventilatie maar dan snel weer dicht. Theresa kwam om half 2 uit en Jan was haar tegemoed gelopen. Ze bracht haar telefoon gelijk. Dan ging ze ook naar Meli want daar aten de kinderen. Om kwart over 5 kwam Theresa , ik had haar telefoon al opgeladen. De computer aangezet in de keuken. Om half 6 begon haar Nederlandse les. Ze zit in groep 6/7. Een beetje onwennig voor haar maar ze kende al een meisje Nele van de Koningsdag. Ik heb met haar al een tekst gelezen die ze als huiswerk heeft. Ik laat haar hardop lezen en ze had in de hele tekst maar 2 woorden waar ze niet uit kwam (het ging over inflatie) Verder leest ze soepel en met intonatie. Ze was om half 7 klaar en Ingrid kwam er gelijk na. Zegt Theresa voor de deur Oma Anna (een van de konijnen ) zit daar hoog en ik uhh. Zit dat konijn inderdaad boven in een struik zeker 1 1/2 meter hoog. Het is de grootste angsthaas die je kan vinden. Ze laat zich door Vlokje en Psycho aardig aansteken. We doen het hok open en weg is psycho springt ook over het hek. Ze blijft wel in de buurt heeft een paar plaatsen waar we haar kunnen vinden. Maar dat het konijn wat we al hadden nu ook met uitbreken begint.
Net even een knoflook brood gebakken en een paar semmeltjes. Ik heb aan een stuk knoflook brood genoeg maar Jan heeft wel wat broodjes nodig ,. Gelijk voor morgenochtend broodjes gebakken.,