Toch weer boven de 30 graden

Nou dat was wel lang wachten op het voorspelde mooie weer want pas om 12 uur brak de zon door en dan werd het ook wel zeer snel 32 graden, maar echt heel lekker buiten zitten is er niet bij want het waait heel hard. De Dachstein Gletscher heeft een smelt record wat niet zo gek is na deze zomer.

Een poosje in de tuin gewerkt, takken van de coniferen knippen maar dan komt er een punt dat je er niet meer bij kan en de takken worden te dik om te knippen. Ingrid gaat morgen weer verder. Het zijn enorme bomen geworden en ze gaan helemaal weg. Vorig jaar al een deel weg gehaald en de meeste getopt wat al meters in hoogte scheelde. Het moet allemaal versnippert worden en dan doet Ingrid het in de containers , zet ze achter in haar auto en brengt het naar de gemeentewerf waar je het dan in een grote bak mag storten. Al met al tijdrovend en zeer intensief werk.

Het gaat me weer veel beter al is het nog niet over mijn verkoudheid.
Gelukkig slaap ik redelijk goed alleen een beetje vroeg wakker en dan slaap ik niet meer in behalve als ik lekker op de bank met mijn dekbed kruip en de tv aanzet en dat dus maar gedaan. Een poosje gekeken /geluisterd , Felicia lekker tegen me aan en dan nog even tukken.

Was gisteravond wel weer gelukkig dat ons internet weer werkt want er was niets op tv en dus de Amazonstick aan en 3 afleveringen van Unforgettable gekeken, het is het eerste seizoen en we hadden het beide nog nooit gezien. Kijkt altijd lekker zonder onderbrekingen en reclame.

Jan ondertussen weer naar zijn werk, ingrid en Theresa de hort op dus lekker rustig nu.

Nog steeds niet door de fotos heen van het huwelijk van Ingrid en Jannick . De fotos zijn gemaakt door Dennis en het is heerlijk om de dag terug te kunnen zien. De officiele fotos zullen ook niet meer zo lang op zich laten wachten denk ik.

Vanaf oktober is de omstelling hier van DVB-T naar Simpli of S2 en kan je de kastjes en antennes daarvan ook weer weg gooien. Dat hadden we helemaal niet zo lang en dan alweer wat anders. De tv van de slaapkamer doet het sinds de verhuizing niet meer en die in de huiskamer heeft ook kuren of de afstandbediening en het satellietreceiver ook. Dus ik heb gisteren een hele mooie aanbieding gezien en dus ook maar gekocht nu afwachten wanneer hij komt. We hebben geen extra kastjes ervoor nodig heb ik begrepen . Kijken of dat wil werken en of dat bevalt. De oude gaat dan maar naar de slaapkamer en ik hoop dat die het nog even blijft doen. We hebben nog een receiver alleen dan geen Oostenrijkse zenders meer.
Maar voor de slaapkamer zal het wel voldoende zijn. Mocht er ooit kabel tv hier komen kan de tv dat ook . Daar moesten we toen in de Sölk een andere tv voor kopen want daar hadden we kabel, nu hebben we schotel en DVB-T antenne.