Sfeer snuiven

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Samstag 17.Dezember

Annemarieke heel graag paracetamol en DANKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.

Ik werd om half 6 wakker en bleef dommelen tot de wekker om 6.45 ging. Kon ik mooi even douchen en ontbijten voor Dominik kwam. Mijn Demenz is ernstig want ik dacht dat de Skikurs vandaag begon maar dat is morgen. Jannick kwam toevallig even vragen dus ik kon het gelijk mededelen. Theresa helemaal teleurgesteld maar haar gezegd dat het morgen echt begint en dat het dan pas donderdag is afgelopen. Was het wel weer goed. Dan zei Dominik tegen mij ich bin saftig en ik uh en Jannick begreep het gelijk en zei hem Dominik du willst Saft und du habst durst und bist durstig. Zijn Deutsch is zo slecht de gewone dingen kan hij niet kenbaar maken. Hij gaat nu toch ook al enige maanden naar de Kindergarten maar het verbeterd niet echt. Jannick ging met de Feuerwehr naar Ramsau waar de Noordse Combinatie 2 dagen is. Ze doen van alles en nog wat oa ticketcontrole. Theresa en Sabrina gingen met Ingrid mee boodschappen doen. Jan en ik met Dominik naar Schladming eerst boodschappen doen daarna naar Ramsau gereden even kijken op de Weihnachtsmarkt op de Ederhof en dan ook daar maar gezellig eten. Nu hadden een speciaal menu , Gamssuppe, Schafbratl en Gulash maar dat trok ons niet dus ik had gevraagd kunnen we niet een Jausen krijgen. Dus ze ging even vragen en toen kwam de bazin en die zei dat ze Kasebrot of Schinkenbrot kon maken en voor Dominik friet. Dat was goed en we hebben heel lekker gegeten halverwege hebben Jan en ik geruild. Dan op ons gemakkie op huis aan.
Was even gezellig een beetje sfeer snuiven hoewel met dit super zonnige weer wil het kerstgevoel niet echt komen.
Ze geven morgen dag sneeuw op en dan zeker tot kerst niks meer. Vanaf 1000m ligt er wel maar daar onder alles groen.
Theresa kwam in de middag spelen maar Dominik werd zo vervelend en zij gaat er in mee dus haar naar beneden gestuurd , een paar maal Dominik op zijn plaats gezet . Hij had koekjes in de keuken gepikt en was gewoon lastig. Hij heeft zijn mond vol over het skien dus ik vroeg hem of hij al geskied had. Hij zei ja maar ik dacht dat Trixi had gezegd van niet. Trixi kwam hem halen en zei me dat ze nieuwsgierig was hoe het zou gaan want hij wil niet had hij thuis gezegd. We zien wel hoe het gaat zijn moeder is er niet bij en wij zijn stoicijns. Theresa wil graag skien. Onze hoop dat ze leert bremsen dan kunnen we met haar naar de kinderberg bij ons om de hoek. Dat is gratis en een mooie band naar boven waar ze op kunnen staan en het ziet er nu heel goed uit. Vorig jaar was het heel slecht en een grote ijsvlakte en kon er niet besneeuwt worden wegens watergebrek. Het is gisteren open gegaan.