Dwars door Duitsland

Duitsland, München

12/13 november
Duitsland
Ik reed voorspoedig door Duitsland en was tegen half 5 in de morgen in Munchen Ost.
Ik heb Jannick gebeld die de 12e al naar de Hengstmengels in Oberpframmeln gereden was waar hij sliep. Ik ben met de S-Bahn naar Hohenkirchen gereden en daar pikte hij me op. Dan nog terug naar de Hengstmengels en Jannick is nog wat gaan slapen. Het voelt altijd goed om daar te zijn en we voelen ons ook thuis bij hen. We zijn vandaar weggereden richting Kiel.
We hebben overnacht in Cuxhafen in het Montana Hotel. Gegeten bij McDonald, we wilden eigenlijk wat anders gaan eten maar er was verder niet veel. Het restaurant waar we heen waren gelopen was geen restaurant meer en we hadden geen zin in een Truckershap.
We sliepen al heel snel en we ontbeten om 6.15 en gelijk erna weg. We schoten aardig op maar helaas kregen we autopech, het was ook nog eens slecht weer en het was balen . De Adac heeft ons tijdelijk geholpen en daarna ons naar de Adac garage gebracht. Gelukkig was het te repareren en het kostte gelukkig ook niet al te veel. Alleen de vraag was of we de boot nog zouden halen. We hebben de Colorline gebeld en uitgelegd dat we autopech hadden. We konden in ieder geval tot op het laatst nog de boot op alles zou geregeld zijn . Als we het niet zouden halen zouden we verder kijken wat de volgende dag nog mogelijk was.
We haalden de boot maar we hadden geen boodschappen meer gedaan of middageten. Want daar hadden we geen tijd voor, gelukkig heeft Marjanne een heel voorspellende geest want die had ons behoorlijk proviand meegegeven.
Jannick en ik zijn in de stuurhut van de boot geweest omdat zijn wapen daar werd opgeborgen. Omdat we zo op het laatste moment konden we niet alles regelen en kon Jannick ook niet meer terug naar de auto omdat we al afgevaren waren. We hebben nu wel gelijk alles voor de terug reis voor het wapen geregeld. Fijn dat we van de Colorline medewerking kregen.
Maar God wat een schip! Een heel luxe cruise schip. Er was een winkelgedeelte, er zijn restaurants,bars, geldautomaten,zwembad,golfsimulator,fitnessruim en weet al niet wat nog meer. We hadden een mooie ruime buitenhut en we konden door een enorme patrijspoort naar buiten kijken. We zaten op de 11e verdieping. Helaas was het heel slecht weer. We hebben lekker pizza gehaald en daar hebben we middag en avondeten meegedaan. We hadden wat dingen in de belastingvrije winkel gehaald. We hebben ook een hele tray met water voor onder weg meegenomen.
Jannick wilde dominoday kijken en ik sliep binnen 10 minuten nadat het begonnen was. Jannick hield het ook niet vol dus we hebben prinsheerlijk schommelend geslapen. We werden wakker omdat het wat meer bewoog en toen we naar buiten keken zagen we grote golven.
De bedjes waren denk ik iets te zacht want Jannick en ik hadden beide rugpijn. Toch weer in slaap gevallen.