Opnieuw een lekkere dag

Dat valt weer tegen bij het opstaan, donker somber koud . Ik was om half 8 wakker en eerst een rondje ontbijt tv. Ik kijk dan Puls 4 en vind het een lekker begin van de dag. Dan alle ochtend formaliteiten. Het is zo donker dat ik eigenlijk het licht moet aan doen. De herfstgevoelens komen binnen en ik besluit al mijn lente zomer frutsels op te ruimen en dankzij de Kurbis die ik van Meli heb is de eerste herfst ook binnen gekomen.
Nadat Jan ook klaar was zijn we naar Stainach gegaan om boodschappen te doen. Jan zei ik heb zoetjes nodig en ja die zijn er dus niet nergens . Of een heel klein doosje met 100 duurder dan als we de grote met 1000 hadden. Ook aanmaak houtjes zijn niet te krijgen. Er zijn veel lege vakken in de winkels. Ik begrijp het ergens niet want in Slovenie waren de winkels goed gevuld . Een broodje die hier 1,19 kost was bij de gelijke winkel daar 69 cent. Er waren al kerstkoekjes daar voor 1,29 en hier voor 5,49 Euro. De benzine was daar 1,49 en hier 1,79. Ik probeer zo goedkoop mogelijk inkopen te doen maar het is moeilijk om gezond te eten voor die prijzen. Ik had weer het een en ander bij de Landena in Stainach dat scheelt behoorlijk in de prijzen. Je moet alleen afwachten wat er zal zijn. Ik had weer lekkere Bergkassuppe, kwark en mini Schnitzels en een nieuw soort smoothy met gember . Ook Ennstalbutter en Sahne . Die zijn daar nog goedkoper dan de goedkopere merken in de andere winkels al vind ik 2,30 best veel voor een pakje boter. Ik ben niet zo fruit eter maar een smoothy die ik bijvul met water drink ik dan wel. Dan waren we bij de Penny en de Hofer.
Omdat we vrij laat terug heb ik mijn etenschema omgegooid en aten we vanmiddag de kaassoep met verschillende kleine broodjes met salami. Nog wat broodjes over die kunnen we dan eten voor ik vanavond naar het vakantiehuis ga. Als we dan terug komen kunnen we nog crackers met kaas eten. We eten nog steeds lekker.
Dus om half 5 op weg en ja ik heb het terug gevonden want Prenten is niet een omgeving die ik goed ken . Een goed gesprek nog een keer alles doorgelopen en wat afspraken gemaakt. Ik was uiteindelijk half 7 weer thuis. Ze gaan verhuren vanaf oktober. Een prachtig huis met een tuin en een schitterend uitzicht over het hele Ennstal.
Jannick belt mij altijd als ik ergens ben dus nu ook. Hij had gehakt nodig. Ik kan er wel om lachen. Nu kaarsje aan en de lekkernijen op de tafel.
Vanmiddag hadden we redelijk weer met wat zon en 18 graden. Nu weer nevel en regen.

je mag blij zijn dat je niet in Nederland woont want hier is de benzine de boodschappen en de energie die je verbruikt niet betaalbaar meer er was vanndaag in bet nieuws dat een snackbar 50.000 euro per maand voor zij n energie mag betalen dan valt het bij jullie nog wel mee

elsmolenaar1@hotmail.com 2022-09-16 20:21:38

Waar ligt dat, Nicolette? Ik kan alleen een Prenten vinden voorbij Innsbruck.