Dat was weer een dag

Eind van de middag kwam gisteren Jannick eindelijk een stuk van zijn taart eten en een bak koffie halen. Dan had hij nog een uurtje voor Meli weer de nachtdienst inging. Die had nu nog een extranacht. Ik zag op de valreep dat we het ophalen van papier hebben dus moest dat ook nog gedaan worden maar daarna avond.

Vanmorgen om 7 uur wakker van de wekker. een uurtje tv kijken en dat werd wat langer. Dan toch alles gedaan wat normaal gedaan wordt. Saai weer bij ons koud en bewolkt en af en toe een glimpje zon. In huis is het koud, De adminstratie die nog over was gedaan. Dan moet Jan alleen alles ouder dan 2021 in de oude mappen doen. Verder had ik nog wat 2021. Ik leg hem uit dat bepaalde dingen onder banken moet en de rest was Finanzamt en allerlei. De laatste is voor dingen die ik wel moet bewaren maar waar ik geen map voor hoef te hebben. Dan doet hij het niet gelijk en dan ligt alles wat ouder is van 2021 weer op mijn stapel en heeft hij een nieuwe ordner gepakt .en heeft daar dingen in gedaan. Wat begrijpt hij niet aan ouder dan 2021 , Dan geef ik hem het stapeltje van ouder dan en dat neemt hij aan loopt weg en komt weer terug. Ik vraag hem heb je het in de mappen gedaan nou nee dat doe ik straks. Wanhopig wordt ik van hem. Dan was het tijd om te koken, fettucini met Zwiebelrostbraten. Dan samen gegeten.Ik de was opgeruimd en Jan stofzuigen. Straks een wandeling naar de Post ja Marjanne het komt eraan. Ik heb zo veel plezier aan het cadeautje wat ik van Marjanne had gekregen. Een sneeuwman waar ik wierook kegeltjes in kan branden. Ik vind het echt bij het koude weer passen. Ik brand de kaarsen op van de Adventskranz en de kaarsen van de standaard in de keuken. Dan de wierookbrander aan. Gezellig.
Om half 3 aan de wandel pakjes naar de Post brengen dan wilde ik nog even bij de NKD kijken dus telefoon gepakt want je moet bewijzen dat je volledig ingeent bent. De dame kwam op ons toe en scande mijn app. Jan stond wat hulpeloos met een zakje met papieren en kijkt mij aan met een vraagteken gezicht. Ik dacht dat hij iets niet begreep of kon vinden en wil hem te hulp schieten. Nou hij rukte het zakje weg en met een wild agressie gezicht (zo ken ik hem werkelijk niet) Die dame wist niet waar ze moest kijken en ik ben maar weg gelopen. Ik ben naar huis gelopen en hij sjokte achter mij aan,. Ik kan hier niet mee omgaan.
Ik heb thuis gevraagd wat zijn probleem was. Hij zei ik wist niet wat ze moest met groene pas. Hij vond het maar raar. Ik zeg hem dat weet je toch dat moet je overal. Hij zegt ik weet van niets. Ik zeg hem als je naar binnen loopt staat het zeer groot in de deuropening op een bord. Mondmasker moet je al op als je het centrum in gaat en sinds vandaag bij elke winkel je groene pas laten zien of scannen. Hij wil het niet op zijn telefoon dus heeft hij het op papier .
Dan thuis gekomen en hem gevraagd of hij nou eindelijk de papieren had gedaan nee dat had hij niet. Maar ging uiteindelijk om 4 uur toch dat doen. Hij was binnen 10 minuten terug . Ik weet ik kan het zelf doen maar ik wil dat hij iets blijft doen. Straks mag ik zijn reet ook afvegen.

Geen probleem toch billen af vegen😀ik kan het van mijn cliënten dus ook van mijn man.

Erna 2022-01-11 20:36:02

Leuk , zo,n sneeuwmannetje! Ik heb jaren geleden ook zoiets gekocht op een kerstmarkt in Duitsland. Dat is een "Notenkraker-mannetje". Als je het kegeltje aan steekt dan komt ook de rook uit zijn mond/pijp.