Gutem Erfolg

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag 20 november
Vanochtend eerst weer naar de fysio, het is hard werken en de rest van de dag heb ik dan pijn.
Ik kan wel pijnstillers slikken maar dat doe ik liever niet.
Dan nog even langs de groothandel voor kaas en ham. Die is gelukkig wel vroeg open.
Thuis douchen en een kopje koffie drinken. Ik houd me daarna bezig met de was en Jan is met de appartementen bezig. We hadden boven ook 8 gasten dus veel was. Het droogt heel slecht maar het meeste is nu toch opgeruimd. Dus aan mijn eigen was begonnen. Vandaag ook de badkamer en de slaapkamer gedaan. Dus het lijkt weer wat. De laatste badges genaaid.
Het is abnormaal warm weer voor de tijd van het jaar , de temperaturen lopen tot 20 graden op. Omdat het in de nacht zo helder is hebben we wel vorst.
Jannick was door Jan opgehaald van school. Hij had vannacht een rustige nacht gehad. Hij had 1 noodgeval in de avond. Na het middageten heeft hij een uurtje geslapen en dan gaan lopen. We moesten al vroeg avondeten want hij moest om 19 uur in Stainach zijn voor de diploma uitreiking. Ik ben echt trots op hem want hij is met Gutem Erfolg geslaagd.
Ze hechten hier wel altijd waarde aan de hoogte van je cijfers . Dan is mit Gutem Erfolg heel goed. Wat grappig is dat aan de zelfde opleiding nog een Nederlandse deel nam.
Danielle uit Hohentauern, zo wie zo leuk om weer een Nederlandse Oostenrijkse te ontmoeten. We hebben wat met elkaar gebabbeld. Er waren hapjes en wat te drinken allemaal heel gezellig. Jannick ging na de uitreiking met Bettina en nog wat andere weg. Rond 22 uur belde hij of Jan hen wilde halen bij de Dienststelle in Gröbming. Hij had geluk want Jan wilde hem wel halen .