Onverwacht bezoek

Vanmorgen zo waar wakker voor de wekker afging. Maar even later kwart over 6 was het zo ver. We moesten eruit. Alles snel snel en snel en dan om kwartver 7 op weg naar Schwarzach waar ik naar de Schilddrüsen Ambulanz moest. Daar aangekomen hoefde ik niet lang te wachten en alles ging snel achter elkaar door. Ik moet nu toch worden ingesteld op medicijnen , de Unterfunktion is te groot. Hoop dat ik dan ook meer energiek ga voelen. Want nu moet ik mezelf overal toe dwingen. Ook hoop ik dan op gewicht te kunnen blijven want nu is het vechten tegen de kilo´s. Op de terug weg in Schladming inkopen gedaan en dan op huis aan. We kwamen even na half 12 weer thuis. Een snelle koffie en dan eten gemaakt , Pastinaken Kartoffelsuppe en dan Holzhackerbrot met Bergkase enz..Dan samen met Jan gegeten. Het weer is geweldig mooi, super zonnig en warm. Wij reden al met opkomende zon weg toen was het nog frisjes. Maar bij Bisschofshofen werd het dikke mist en dat bleef het tot Schwarzach. Toen we daar terug reden begon her en der de zon ook daar door te komen.
Ik hoop na tweeen nog wat in de tuin te kunnen doen en kijken of ik Jan kan motiveren om het huisje aan de binnenkant klaar te krijgen. Dan moet de dakbedekking nog erop maar dan kan ik op zondag wel verven dat maakt geen herrie en nu is het mooi weer zoals ze hier zeggen Altweibersommer.
https://www.youtube.com/watch?v=9Tq5VO24tCU filmpje opening Kindergarten.
Om 2 uur weer naar de tuin en ik heb het laatste stuk ontbost tussen onze zijburen en ons, Er moet nog een conifeer omgezaagd worden maar die is wel bijna kaal. Ik heb ook iets geleerd dat als je boven je hoofd takken afknipt dat je de mond dicht moet houden. . En de struik op de schuine helling van de buren moet nog gekortwiekt worden. Er ligt dus opnieuw een hele grote berg met wat door de hakselaar moet. Jannick belde dat Theresa hem een berichtje had gestuurd dat ze langs wilde komen . Hij had wel eerst even Ingrid gebeld. Die kwam op de fiets, Theresa op haar eigen en Sabrina in een fietskar. Omdat wein de tuin bezig waren kwam Sabrina ook in de tuin spelen en Meli was ook wakker.Na een poosje in de tuin zag Sabrina eruit als een varkentje. meli had de glijbaan die we voor haar op de schuine helling leggen neergelegd. We zeiden haar aan de zijkant staan dan eerst een been erop en dan de andere. Ze begon voorzichtig maar ging al snel als een beest te keer. Achterstevoren en dan met een achteruit koprol er vanaf. met een been over de rand zijwaarts naar beneden en ga maar door.Doordat ze dan ook door het hoge gras en over de bodem rolde werd ze steeds vuiler. maar plezier voor 10. Ze wilde schommelen en die hangt nu zo laag dat ze er op kan en dan helpen we haar met de schommel stil te houden. Ik doe dan haar slechte handje ook erom heen en zeg dan beide handjes vasthouden en dan gaat ze zelf schommelen en met de voeten afzetten. Dan ging de zon achter de berg en koelt het snel af dus naar boinnen en aan de koffie, Meli moest nog snel wat dingen inpakken en ik had een cadeautje voor Sabrina zo dat ze ook een kleinigheid had. Jannick kwam thuis en die had gebak meegenomen, Dus gingen we snel een feestje voor Theresa houden. Na de koffie met gebak hebben we gezongen en mochten ze de cadeautjes open maken. Theresa heeft een experimenteerdoos speciaal voor meisjes gekregen ze leert daar allerlei dingen mee en principes. Ze heeft de doos het boomhuis gekregen. Ook kreeg ze een Schleich pipowagen met allerlei toebehoor en dan blijkt het paard er niet in te zitten en op de doos en in de beschrijving staat het er wel bij. Dus Jannick moet Schleich aanschrijven, Dan zijn Jan en ik naar boven gegaan en Ingrid heeft de kinderen om kwart voor 7 gehaald. jannick en Meli hebben vannacht dienst bij het RK. Morgen geloof ik ook overdag. Morgen krijgt Ingrid bezoek van haar moeder en haar broer Reinhard. Dus Theresa verheugt zich dan wel weer. En ik denk hoop op nog meer cadeaus. Dus we zijn verder niet veel opgeschoten vanmiddag. Sabrina staat steeds in haar huisje ook al is het nog niet klaar, ze is nu al blij. Dus morgen moet Jan echt doorwerken anders kan ik zondag niet verven en maandag wordt het weer regen.,