Een kleine Krampus in huis

Oostenrijk, Steiermark

Montag 7.Dezember
Mooi weer wel fris en alles weer wit van de vorst en de nevel. Om 8 uur kwam Jannick Theresa brengen voor hij ging werken .Dan met Theresa samen nog wat tv kijken in bed. Dan Oma alvast douchen en aankleden, dan Opa en dan ontbijten.
We gingen naar Liezen om inkopen te doen en eerst langs de Landena in Stainach.
Helaas alles wat ik wilde kopen was uitverkocht dus zeer snel klaar en terug gegaan. Middageten, Jan restanten pizza van gisteravond en ik Sushi (vindt Jan niet lekker) Theresa zat een fruityoghurt weg te eten, mandarijtje erbij maar ze wil niet veel momenteel. In de middag was ze lastig en Oma had rugpijn dat was geen goede combinatie. Opa moest nog wat halen om de broodmachine te maken en kon hij gelijk een tv boekje meenemen die we al dagenlang vergeten zijn mee te brengen.
Een deel van de vriezer her ingedeeld kan er meer in want dat was wel nodig. Wil mijn vakuum verpakkingsmachine het niet doen dan word ik nog meer geirriteerd en baal nu. Kan wel iets innemen voor mijn rugpijn maar dan ben ik niet meer aanspreekbaar dus dat gaat nu even niet.
Kreeg mail van Hedi en Dieter dat ze in Ramsau zijn aangekomen en de verjaardagswensen daarbij. Leuke foto erbij en het bericht dat het Dieter weer goed gaat bijna als nieuw.
De Post is geweest en helaas helemaal geen verjaardagspost. Morgen is het hier een Feiertag dus komt er geen post. Het is altijd leuk om post te krijgen vind ik (pakjes nog leuker) kan je ophangen en nog van nagenieten. Ook met kerst vind ik en kerstkaart gewoon leuk en gezellig en de allerleukste post die de mensen zelf gemaakt hebben of laten maken. Dat geeft een persoonlijk tintje eraan. Ik kijk altijd uit naar de post. Helaas hechten veel mensen geen waarde meer eraan en krijg je van die berichtjes te zien we geven dit jaar onze kerstkaarten/postzegels aan een goed doel. Nou ik vind mezelf een heel goed doel, geef geen geld aan een goed doel in mijn naam dat doe ik dan zelf wel en aan het doel die ik zelf kies.
Maar toch een kerstkaart gekregen , de allereerste van Ria en Ton. Maakt een beetje mijn dag goed.
Theresa is gelukkig vanmiddag wel bijgedraaid en zit al een hele poos te knutselen. Eerst met haar nieuwe verfstiften, grappig ipv een punt zit er een soort kwastje aan en kan ze verven met de stiften. Dan met de nieuwe stempels van K3 die ze daarna ook weer kleurt met haar nieuwe gewone stiften. Op de achtergrond een dvd waar ze naar luistert echt heel zoet en al zeker 2 uur lang in haar uppie bezig.
Ik had de koebel gevonden die ik met de WM had gekregen. Ik had hem Theresa beloofd want die wil Krampus zijn. Ze heeft dus de laatste uren rondgesprongen met een koebel om haar nek.