Bachspaziergang??

Oostenrijk, Kleinsölk

Zaterdag 6 augustus
Weer stralend mooi weer. Koffie drinken buiten heerlijk. Dan op naar Gröbming want het is Kirtag en ik wilde kijken of er Stecklfisch was. Gelijk een van de eerste kramen kon ik de stecklfisch (een vis op een stok geregen en dan geroosterd op houtskool) kopen maar ze waren nog niet klaar dus betaald en eerst wat gaan kijken. Dan hoor ik vlak daarna al roepen zitten Annemarieke en Lex op het terras bij Steflbackl. Nog samen gezeten en kreeg ik ook nog een eend voor op mijn balkon. Had Annemarieke bij het rode kruis op de lootjes. Nou ze had een gelukkige greep want ze had geloof ik 6 x prijs. Ik heb later ook 10 lootjes gekocht en had helemaal niets!!. Dan heb ik bij de 2e hands Trachten verkoop nog een vest en een trui gekocht. Dan eerst thuis eten en weer terug want om 14uur was de laatste Bachwandeling.

Nou Annemarieke we gingen dus de Bachwandeling doen, jij zei ons nog ,leuk om een keer te doen maar het is geen echte wandeling, je gaat er hier in en bij mij kom je eruit. Althans zo hebben wij het verstaan. Dus wij dachten je loopt door de Bach.Nou je gaat er bij Räpl in langs een ladder. Eerst allemaal een tuigje aan, Jan en ik waren de enige volwassenen en dan alleen allemaal kinderen. Ik had in het begin wel erg koude voeten maar je went er gelukkig vrij snel aan. Dan beneden allemaal aan een Seil vastgezet en dan achter elkaar onder de grond door het water in het pikkedonker. Ze hadden her en der een spook neergezet en het was maar goed dat ze de kinderen vastzetten want het water stroomt wel heel snel en sommige hadden moeite overeind te blijven. Dan moesten we bij een put eruit en de kinderen werden eruit getakeld maar Jan en ik moesten aan onze armen eruit getrokken worden.
Je had me moeten zien, ik had een witte broek aan en zat helemaal onder de modder. Tot grote hilariteit van de velen omstanders die er stonden want we kwamen direct naast het podium op het plein eruit. We zijn maar langs de spar gegaan en ik heb oxy white gekocht zou de vlekken eruit moeten krijgen maar na het inweken ziet het er slecht uit voor mijn broek. Jan had een ruitjes broek aan en daar valt het niet zo op maar de onderkant van zijn gele T-shirt is ook bedenkelijk.
Maar het was lachen en daar moet je wat voor over hebben.
Het is nu tegen vieren en het trekt weer helemaal dicht, het zou ook een aantal dagen onbestendig weer zijn maar als het alle dagen zo is met zon en eind van de dag regen of bewolkt dan kan ik daar prima mee leven. Ik zit nu ook nog in mijn onderbroek op het balkon. Jannick is al weer werken en gaat vannacht na het werk nog kuhli muhli vieren in Haus. (groot feest in een koeienstal).
De kleding van Jan is schoon geworden maar helaas mijn witte broek niet.

6 augustus 2011 21:49 | Door: Annemarieke Hhahahahaaaa! Dat had ik je toch al gezegd! ;-)