Nog een verhaaltje van Jan

Spanje, Cervera

Zoals vermeld in de eerste uitgave zou Nicolette de wandelingen verzorgen dat was uiteraard een goed idee. Maar als we dat van te voren hadden geweten. Na onze zoektocht om Malgrat uit te komen lag er een prachtige weg langs het industrietrrein op ons te wachten. Welke we na een fixe wandeling in de brandende zon uitkwam op een aantal campings. Volgens de beschrijving zouden we door kunnen lopen tot aan de delta van de Tordero. Maar de vriendelijke campingbaas en zijn helpster vonden dat niet nodig. Met een vriendelijke lach en een bedankt muts weer terug tot een kruispunt waar we gewoon doorlipen tot aan de kassen. Hier moest even gezeten worden. Na een kwartiertje uitrusten en nieuwe moed konden we even onder de douche. (sproeiers) Opgefrist weer verder over de spoorbaan op naar het grote gebouw waar dan aan de zijkant een molen ijn plaats zou zijn de diverse fotoshots op zoek naar iets fris. Maar daar waar een koele kikker op zijn plaats zou zijn was het uitgestorven. Het was daar ook wel erg duur voor ons zootje ongeregeld. Dus langs de drukke weg van Blanes naar Malgrat verder. Tot onze schrik zagen we een terrasje waar we ongeveer dood neergevallen zijn. Na onze bestelling opgegeven te hebben (cola nee pepsi ja) Kwam er al snel een vrachtwagen met dorstlessende middelen maar dat bleek de nieuwe voorraad van de bar te zijn. Na geruime tijd toch maar weer op weg voor het laatste stuk wat voilgens de akela niet ver meer was. Stond daar niet marineland? 1 km? Na een benzinestation en meer van dat soort dingen een bordje Malgrat. Dwars door Malgrat naar de boulevard. Toen was het een makkie naar huis. Toch een klein woordje voor de dappertjes onder ons Jannick en Angela gaven geen kik. Wel doodmoe. Inmiddels uitgerust en hersteld uw Juan.

Nog een wandeling
Op de vraag wie gaat er mee een wandeling maken door Malgrat stoof iedereen weg om onbekende reden. Dus met zijn drieen op pas gegaan. Bleek het meest volgeschreven blad toch de kortste wandeling. Langs plaatsen die niet iedereen weet. Zoals dat er een kasteel is geweest en er nog restanten zijn. Het oude hospital met kapel en meer van soort dingen. Misschien dat er ooit nog een wandeling gelopen kan worden.

Nog een verslag van mij van de vakantie.
Ik weet nu dat het de moeite waard was om 1 1/2 jaar lang met Jannick naar het zwembad te gaan. Het was de eerste vakantie die ik lui op een ligstoel op mijn rug kon doorbrengen. Jannick ondanks zijn oorpijn de hele vakantie kon zwemmen.

Jannick en ik onze angst voor boten (na de verzuippoging in de vorige vakantie) overwonnen hebben. We eeen fantastische trip in een catamaran met glazen bodem hebben gemaakt. We visjes hebben gezien zonder te verzuipen.

Ezeltje rijden spierpijn opleverde en niet alleen bij mij.
Jannick maar 1x van zijn ezel was gevallen. Ik nog steeds beter kan balken dan de ezel. Jannick de enige echte zuipschuit van de familie is en dat op zijn Spaans.

We met veel mensen waren, ik dat erg gezellig vond. Dat wel problemen gaf met eten omdat een tafel voor 7 een luxe is.
Ik boos kan worden en dan vloeiend Spaans spreek (ongeveer als een Turk in Nederland) We vanaf dat moment een gereserveerde tafel voor met zijn zevenen hadden. We met zijn vijven zaten omdat Dennis en Judith een paar tafeltjes verder uit eten waren.

Wandelen mijn specialiteit is. Ik met gemak iedereen de blaren laat lopen. Voor volgend jaar heb ik er minstens 8 in de aanbieding. Vergeet dus niet je wandelschoenen op tijd in te lopen behalve Judith die dan de 4 daagse van Nijmegen heeft gelopen.

Als klapper het vliegen terug, alweer angst overwonnen. Ik toch liever met de bus reis en ik dan gewoon normaal kan slapen en niet midden in de nacht op het vliegveld sta,
Al met al een geslaagde vakantie, dus tot volgend jaar Nicolette

DE wandeling krijg weer spierpijn en blaren als ik er aan terug denk haha