Galsterberg Theresa skiles

Oostenrijk, Pruggern

Vanmorgen liep de wekker af maar ik was al wakker. We hadden niet heel veel tijd want Theresa moest om 9.30 bij de skischool op de Galsterberg zijn. (Pruggern) Maar voor die tijd moest ik de liftkaarten gekocht hebben. Voor Theresa een kaart voor 49 Euro en ze kan in de hele regio dan skien zelfs op de Dachstein. Helaas laatste jaar voor deze prijs. Ik heb een wandelkaart gekocht voor het hele seizoen 218 Euro. Maar kan ook de bussen met deze kaart gebruiken dus ik kan de hele winter ergens zelf komen. Vandaag was de liftkaart al 17 Euro. Jan heeft ons afgezet boven bij de gondel en het naar boven rijden was al adembenemend mooi met al die verse sneeuw uitkijkend over het Ennstal. Er waren maar 13 kinderen en heel veel skileraren. Ik ging mee met de kinderen naar boven en was daar ook nog nooit geweest. In de zomer wel boven geweest maar niet zo ver waar de gondels stoppen. Voor Theresa was het ook de eerste keer in de gondel. We bleven hangen en ze vroeg waarom rijden we niet meer. Ik verteld dat we hangen en dat we stopten om de mensen voor ons in een gondel moesten uitstappen. Nog een keer stoppen en dan kwamen we toch aan. Het was zo genieten van alles wat we zagen in de gondel. Boven begon het te sneeuwen en we hebben echt veel nieuwe sneeuw gekregen maar het was niet koud , paar graden vorst maar geen wind. Alle kinderen moesten hetzelfde rondje doen en Theresa en nog 3 werden eruit gehaald en mochten naar de gevorderden. Dan gingen ze wat techniek oefenen op een klein baby baantje en al snel zag ik Theresa met haar stokken skien en slalommen. Ze hebben niet graag dat je blijft dus ik was boven in het restaurant waar hele grote ramen uitkeken op de kinderen. Omdat Pascal en Yasmin zouden komen heb ik Jan gebeld dat ik opgehaald wilde worden. Tot kerst nog geen vervoer daar. Liep ik naar de gondels kwam Theresa met haar groepje die gingen naar de volgende lift om daar te gaan skien was ook een hele lange Zauberteppich waar ze mee naar boven gingen. Heb nog vanaf de gondels gewacht tot ze tussen de gebouwtjes door kwamenen kon ik een foto maken. Dan ben ik weggegaan.
Zie ik vanuit de gondel een ik denk moeder met een ongeveer 7/8 jarige zoon skien. Moeder skiede voor en op een punt waar 2 pistes bij elkaar kwamen verdween de moeder hoek om naar beneden maar het kind viel kon niet opstaan en op de hoofdpiste skiede iedereen gewoon door . Hij huilde heel hard kon ik zelfs in de gondel horen dus bij het uit de lift komen gemeld bij de liftkassa. De man wist gelijk waar ik het gezien had . Ik begrijp ouders niet die met een kind die niet goed kan skien
(dat had ik al gezien) en dan vooruit skien want je komt niet meer terug naar boven. Ook de velen skiers die het kind liggen lieten en niemand die keek terwijl je hulp verlenen moet begrijp ik niet. Thuis gekomen met Jan gegeten . Om half 3 samen met Jannick Theresa gaan halen , die hebben we van de gondel geplukt. Ze had het reuze naar haar zin gehad en ze had patatjes met worst gegeten en ik denk Skiwasser gedronken. Ze eten met hun leraar/es. De skies zijn boven gebleven dan hoeven ze die morgen niet mee te zeulen naar boven. De leraren zijn allemaal erg aardig en ik denk dat de kinderen goed verzorg bij hen zijn. En veel leraren op het kleine groepje kinderen. Ik heb nog staan te kijken omdat er heel veel bergretters aan het oefenen waren. Ondertussen waren Yasmin en Pascal aangekomen wat uiteraard erg leuk is en voor mij veel dingen hadden ingekocht bij de Action .Eind van de middag gingen ze weer en ondertussen was het na een droge dag ook bij ons gaan sneeuwen. Felice speelt al met het nieuwe speeltje , Fiep kijkt nog een beetje op afstand en Theresa lag te zwijmelen bij haar prinsessenkleurboek. Iedereen een leuke dag gehad . Morgen mag ik weer en dan mag ik me wel echt inpakken want boven geven ze -12 op en heel veel sneeuwval in het hele Ennstal

Zalig!!! ik kan niet wachten..

Annemarieke 2017-12-19 11:21:20

ik schrijf deze link hier even Nicolette, wel ligt leuk voor de kids straks, https://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/17-10-2018-video-van-sint-2018?utm_source=selligent&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_20181106_avddnl_nb&utm_content=2018-11-06_24625_4_avddnl+nb+template+v2+prod&utm_term=1_197468_25723_btn_330544_1001&m_i=mIETtjxTOuJHE_SX3Onewq4rIRHWxYiRLuS4B89cD2xAw6WZwhtCyKtycqosq%2BcklYJSMLDRykXbQ6zkjZG5Ta7ccFZMRbKHAQlBnVCAPS