Op school bij Theresa

Vanmorgen mooi op tijd wakker en Ingrid kwam Sabrina brengen. Theresa kwam alleen snel schoentje kijken-
Ingrid was Theresa oversteken en kwam daarna op een snelle koffie want ik moet ook om kwart over 8 naar de Volksschule.
Jan bracht mij weg en dan alle spullen naar binnen gedragen en in de garderobe mijn schoenen gewisseld voor de huissloffen en mijn jas opgehangen. Dan gewacht tot de les was afgelopen en er werd me gevraagd of ik in de klas of in een kring wilde. Dat laatste wilde ik dus verhuisden we van lokaal. Alles neergezet mezelf voorgesteld en de les ging los. Ze waren zo vol interesse , ook de jongetjes . Het was geen probleem om voor Theresa die de Nicolaas was om Pieten te vinden . We hebben verschillende pietenmutsen en een pietenpak voor een meisje en een voor een jongen en in een zucht was alles weg en zaten ze verkleed. Ik had als laatste dat de sint met zijn pieten kwamen en ik had kleine pakjes van pepernoten met tumtum gemaakt en kregen alle kinderen inclusief de juf en de religionsjuf een pakje en de kinderen ook een kleurplaat. We hebben een Oostenrijks Nikolaus lied gezongen en de juf speeld eop haar gitaar en dan mochten ze alles bekijken wat ik had meegenomen. Ik heb best veel sinterklaasboeken , een playmobil sint en piet, vingerpopjes en weet ik wat er allemaal in de kist was. De religionsjuf had intussen de sinterklaas cd aangezet. Dan hielpen ze allemaal met opruimen en ook met de spullen weer naar boven brengen Afscheid genomen en ik hoorde later van Theresa dat ze allemaal aan de gang waren gegaan met de kleurplaat.
Ik heb ervan genoten en weet weer hoe leuk het is om juf te zijn. En Theresa heeft verteld dat ze het allemaal heel leuk vonden. Ik kreeg een zak met lekkere Merci chocolade.
Jan had mij weer opgehaald en thuisgekomen alles weer naar boven gesleept. Even langs Ingrid want ik had de uitnodiging voor de speciale kinderdienst op zaterdag maar dan viert Sabrina haar verjaardag en komt de familie uit het Murtal. Maar ik moet het wel even afgeven. Silke was er voor Sabrina en Ingrid vroeg of ik koffie wilde. Dan was het tijd om snel eten te maken en samen met Jan te eten. In de middag even niets en eind van de middag naar de Kinderkrampus met Theresa.

Om 5 uur naar de Kinderkrampus en het regende hard. Het was gezellig druk bij Post en ze stonden met Punch . Theresa wilde een Kinderpunch. Maar toen de Krampussen kwamen met de Nikolaus deed ze super stom. Een kleine Krampus deed het masker af en was een vriendinnetje van haar maar ze bleef dom doen. Nadat ze van de Nikolaus doppindas en chocola had gekregen zijn we naar huis gegaan en haar gezegd dat we niet naar het Krampusspiel gingen. Als je al zo dom doet bij de Kinderkrampus heb je daar niets te zoeken.

Sarina opgehaald beneden en dan nog een poosje bij ons dan haar pap gemaakt en naar bed gebracht. Theresa zit nog in ons bed tv te kijken .Weer een dag voorbij en het drukke weekend gaat verder.