Weer even wennen aan het koude natte stormachtige weer

Op tijd op want Dominik kwam vandaag, helaas niet met zijn beste bui. Theresa was daarvoor al even bij ons gekomen om te knuffelen maar ze ging daarna weer. Het was de eerste nacht sinds heel lang dat de balkondeur dicht was. We slapen wel met het raam open want ik kan niet tegen een benauwde slaapkamer. Zoals Theresa vanmorgen zei Opa , Oma, ik zie alleen jullie neus.
Ik heb tussendoor nog even tijd gevonden om mijn afvalbakken een Hollands tintje te geven, moet er nog een maar toen begon het te hozen.
Jan was even wat boodschapjes bij de Spar halen voor mij want ik had geen zin met een kind met zijn kont tegen de krib de deur uit te gaan.
Geen idee wat Jan de hele dag beneden doet, ik had mijn handen vol aan Dominik en af en toe aan Theresa als ze weer even boven kwam. Maar dat werd elke keer strijd, lag dit keer aan Dominik. Die alles wilde wat Theresa pakte om te spelen en als ze dan naar beneden ging lag hij zich te vervelen op de bank en wilde niets.
Toen Trixi hem kwam halen en ik het vertelde zei ze oh dat begon vanmorgen thuis al. Hij wilde vandaag naar de Kindergarten en was boos toen ze hem had verteld dat de Kindergarten in het weekend dicht is. Hij is ouder dan Theresa maar is duidelijk de jongere ondanks dat hij ook een kop groter is. Nu hij naar de Kindergarten gaat zal hij zich toch wel gaan revancheren hoop ik. Theresa gaat natuurlijk al een jaar en dat merk je toch in de ontwikkeling. Theresa spreekt beide talen Duits en Nederlands goed en ook dialect maar hij spreekt erg slechts Duits en begrijpt de taal ook niet altijd, ik kan niet oordelen over zijn Hongaars want dat is een taal waar ik niets mee kan aanvangen. Hij wilde vanmiddag niet eten alleen zijn vlees en wilde meer vlees, helaas voor hem was er niet meer en kon hij rucolastamppot met spekjes eten. Maar dat wilde hij niet eens proberen.
Dus een beetje vermoeiende dag achter de rug.
Ik heb al de hele dag een zondaggevoel en het is pas zaterdag .Dus op naar morgen .

hahahahahaa, peuterpubertijd. Heel lastig.......... ;-)