Nog steeds slecht weer

Vanmorgen om half 6 wakker snel naar de wc en weer erin en toch weer in slaap gevallen en om half 8 wakker. Heb nog steeds diarree wat ongewoon is. Opgestaan en na het douchen naar beneden want ik dacht dat Ingrid vanmorgen een ontbijt afspraak had maar dat is morgen. Dan even gezellig koffie blijven drinken en dan weer terug naar boven.
Gisteren zijn 2 van de 3 verwachtte pakjes gebracht, de Dvd´s en Cd´s uit Nederland zijn aangekomen en de paardensticker voor op de kast van Theresa is gekomen. Nu nog wachten op mijn fotoalbum die wel al verzonden is. Kijken of Jan zin heeft om vandaag verder te gaan met het afmaken van de kinderkamers.
Ik ben nog steeds aan het nagenieten van het geweldige weekend die we gehad hebben. In deze Coronatijden zijn er niet veel leuke activiteiten meer.
Het is nog steeds slecht weer, het valt nu in de ochtend mee al is er veel wind maar het wordt vanmiddag volgens de voorspellingen weer heel slecht met heel veel regen. Vanaf morgen weer veel warmer (vandaag 15 graden) en vanaf donderdag weer zeker 7 dagen boven de 30 graden.
Ik heb de was gedaan en ondertussen in de droger, vaatwasser leeggeruimd, en eten gekookt. Ik had nog weinig spercibonen dus ik heb een Curryschotel gemaakt met kipfilet en bonen en daarbij rijst. Genoeg om morgen ook met zijn tweeen van te eten. Een grote grillkip uit de vriezer gehaald die heeft lang nodig om te ontdooien in de koelkast dan kan ik die morgen grillen en overmorgen met de kinderen eten met patat en appelmoes.
Samen met Jan gegeten . Ingrid kwam vragen of ik even wilde oppassen en ging zij al het kastenhout naar Aich brengen. Jannick was wel al thuis gekomen maar die slaapt even. Die begint deze week om 5 uur dus al heel vroeg de deur uit.
Jan is nu aan de kinderkamers bezig , hij moet wel boren maar Ingrid zei dat Jannick toch een koptelefoon op heeft. Ik wacht even tot mijn was uit de droger komt dan kan ik de was van Ingrid er in doen. Ik gooide net een half liter sinasappelsap door de kamer dus opruimen. Zo komen we de dagen ook wel door. Het wil met de gordijnen maar niet lukken, Ingrid zit handmatig een andere ophangrand aan de gordijnen van Theresa te maken want die grote haken die erbij zitten is niks, Jan heeft de rail bij Sabrina gemaakt en de gordijnen zijn te kort. Dus morgen gaat Ingrid aan de bovenkant een rand zetten en er moet ook daar dan een nieuwe rand opgezet worden. Jan heeft wel de vlinders bij Sabrina aan de wand gemaakt. Ik heb met Ingrid samen met heel veel moeite de paardensticker op de kast van Theresa gekregen. Ik heb een speciaal ding ervoor maar die heeft Jan kwijt gemaakt. We hadden al het gereedschap enz. In het hok gebracht en hij blijft volhouden ja hoor die heb ik bij de verfspullen gedaan. Na de laden en kasten leeg gemaakt hebben geen ding om de sticker erop te wrijven. Dan een poosje bij Ingrid met de kinderen tv zitten kijken naar een dierdocu.
Er is al veel schade door het vele water, wij zijn tot nu toe van Muren en overstromingen gevrijwaard. We mogen hopen en bidden dat het zo blijft .Overal bij de grote rivieren worden de hoogwater betonwanden opgebouwd om de plaatsen eraan tegen het water te beschermen want het wordt zeer hoog water . Dat houdt in dat Duitsland en uiteindelijk Nederland denk ik ook hoogwater krijgen.
Morgen weer een dag.

De kast is heel leuk. Nog hartelijk bedankt voor de felicitatie. Liefs en groet, Danielle

Danielle 2020-08-04 18:55:14

wat een leuke kast is dat geworden

Liduina 2020-08-05 01:14:12

de stikkers erop wrijven kan je ook doen met een raamwisser. maar wat worden die kamertjes toch mooi en gezellig voor de twee meiden, die zijn straks niet meer uit hun kamertje te slaan.....Sappho Nicolette en Jan.