Nieuwjaar

Oostenrijk, Kleinsölk

Neujahrstag mit Sonnenschein, lasst das Jahr recht fruchtbar sein.

Mit den Augen eines kindes
Niemand weiß so recht, was das neuen Jahr mit sich bringen wird. Manche Menschen haben Angst, im neuen Jahr könnte vieles schlimmer von werden.Und manchmal , wenn ich "nur" auf meinen Verstand und nicht auf meine innere Stimme höre, geht es mir auch so.
Deshalb habe ich mir von heuer vorgenommen, das neue Jahr so zu sehen, wie ein kleines Kind die Welt betrachtet. Ich begegne dem neuen Jahr und allem, was es so mit sich bringt, mit neugierde......ohne Vororteile.....voll vertrauen, dass sich alles zum Guten wenden wird.Und sollte ich selbst hinfallen, werde ich eben wieder aufstehn....und wir ein Kind vertraue ich darauf, dass da jemand ist, der mir dabei hilft, wenn ich es allein nicht schaffe.

Zo lekker geslapen en werd met het zonntje wakker. Het werd niet meer dan 1 graad bij ons. Later betrok ook de lucht maar het bleef droog. We hadden een fijne avond gehad en rondom half 2 in bed gestapt. De rose champagne is niet opgegaan.
De traditie van het nieuwjaarsconcert kijken en luisteren voortgezet en daarna het skispringen. dat is iets wat ik mij al van kleins af aan herinner en altijd bij mijn Oma van vaderskant. Die was namelijk op 2 januari jarig dus het nieuwjaar wensen en verjaardag vieren was tegelijker tijd. We kregen dan nieuwjaarsgeld altijd iets om naar uit te kijken. Helaas geeft nu niemand mij nog wat.
De andere noodwendige traditie is restjes eten. We hebben nu op tafel staan de overgebleven oliebollen, kaasjes en hapjes. De chocolade van de buren, de Pannetone van het ontbijt, en de kerststol. Daar komen we de dag wel mee door. Vanavond dan zelfs nog een glaasje champagne. Als dat geen goed begin van het jaar is.
Ik heb weer een boek uitgelezen, ik heb nu 2 boeken van Mo Haider gelezen. De eerste was "De behandeling" nog geen idee wat ik er van vond. De andere was "Diep" en die vond ik echt spannend. Ik ga nu "Duivelswerk" lezen. Dus je ziet Yvonne ik heb nog steeds plezier aan de boeken van jou. Ik mocht mijn eerste blaadje van mijn kattenkalender omslaan, er staat "Ein großer Teil der Sorgen besteht aus unbegründeter Furcht. Dat is wel een waarheid. Zo de eerste dag is bijna voorbij.

Yvonne Maes
Hoi Nicolette allereerst wens ik jullie een heel gezond en gelukkig nieuwjaar toe.Jij leest maar ik ook Ik heb nu van Camilla Lackberg "De ijsprinses" en "Oorlogskind gelezen en ben nu met "De zeemeermin" bezig. Dat was dus een goed suggestie van je. Hierna nog 2 geloof ik. Ik hopor wel wanneer je weer toe bent aan de volgende zending. Groetjes.