Kneippen und Spazieren

Vanmorgen werd ik om 9 uur wakker fris uitgerust maar wel weer gelijk met pijn. Dus snel wat gegeten en dan de medicamenten. Helaas gaat het niet helemaal weg en blijft een zeurende pijn. Gisteravond was mijn gezicht dik en rood. Ik ben langzaam aan helemaal murw.
Rond het middaguur vroeg Ingrid of we zin hadden om naar de Kneipp te gaan dat is helemaal achter aan tegen de berg route Viehbergalm.
Dus ik vroeg gaan we wandelen maar daar verslikte zich Ingrid. Dus met de auto en daar geparkeerd. Er waren mensen die er al waren en ik ging met Theresa kneippen, het water was zo koud dat het gewoon pijn deed. Na een paar rondes eruit en ging Ingrid en ook die zei ja het doet echt pijn. Daarna nog wat gaan kneippen en dan allemaal schoenen weer aan .
Kneippen hält gesund und aktiv. In Gröbming wird da­rauf be­sonders großes Augenmerk gelegt. Die Kneipp­an­lage, am Ende des FX-Mayr-Weg, ist ein wesentlicher Teil des Kur­an­ge­bot­es. Besucher ha­ben die Möglichkeit ihr Herz- Kreislauf-System durch ge­sund­heits­för­dern­des Wassertreten an­zu­re­gen, ihre Ab­wehr­kräf­te zu stärken und die positive Wirkung des kalten Wassers zu genießen.
Doorgelopen een stuk omhoog richting Viehbergalm. Ik met Theresa nog een stukje gekletterd om haar in het hol te laten kijken waar je uit komt als je de Notgasse onder komt. Het was zo heerlijk om te wandelen .Dan terug naar beneden gelopen en Theresa wilde eigenlijk bij het Kletterpark kijken en er stond een bord 10 minuten bij de Kneipp. Maar dat was waarschijnlijk een paadje door het bos naar Weyer en dat gaat met de kinderwagen met Sabrina niet. Stuk doorgelopen en dan is Ingrid terug gegaan met Sabrina en wij zijn met Theresa doorgelopen. Ingrid heeft ons voor de afslag naar de Stoderzinken weer opgepikt en dan hebben we bij de Gröbmingeralm geparkeerd. Het was flink druk zowel het Kletterpark als de Zippline.
Helaas voor Theresa mag ze alleen in de klettergarten met een volwassene ook al is het een kindertrail. Dus dik teleurgesteld, ik heb veel dingen gedaan maar voel me nu toch niet meer geroepen om te gaan kletteren. Dus dat moet ze dan met Papa een keer gaan doen. Dan zijn we bij de Gröbmingeralm gaan zitten en we werden belaagd door wespen. Soms hele horden tegelijk. Uiteindelijk was Ingrid de pineut en werd gestoken in haar been onder de tafel. We zijn dan toch maar naar huis gegaan en Jannick kwam ons tegemoed op de motor en thuis heeft hij gelijk met een hete aansteker er tegen aan gehouden dat stolt het eiwit en dan komt er minder in je lichaam. Ze had een flinke plek en thuis een rauwe ui erop gedaan.
Theresa had een boek tussen de kinderboeken gevonden van het Griezelteam, in het Nederlands en die had Jannick vroeger een keer gekregen. Ik was toen niet echt bekend met de schrijver Thomas Brezina die ook deze serie heeft geschreven. Er zit een loepje bij waar mee je raadsels moet oplossen. Dus ik lees nu voor uit " De geest uit de jungle" Ik zei haar er meoeten er nog meer zijn. Dus in de boekenkasten in de kelder in Jannicks hok gekeken en er nog 5 gevonden. Dus ik kan voorlopig vooruit met voorlezen. Ze kan gewoon niet wachten tot ze zelf kan lezen. Een goed teken want lezen is geweldig.
Ze zit nu bij ons en er er is een film op tv Junglebook maar dan met echte dieren- Spannend om te zien. Zo is het weekend weer voorbij gevlogen. Het was super warm en zonnig weer. Dat was genieten met een hoofdletter.