Genieten van het mooie warme herfstweer

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag
Gistermiddag nog bij Haje en Caro geweest, lekker in de zon gezeten en gekeken hoe Haje het gras maait.
Het is nog steeds uitzonderlijk mooi weer. Alles krijgt nu felle mooie herfstkleuren.
Vanmorgen maar weer eens naar de sportschool geweest.
We kwamen Hedi en Dieter bij de Hofer tegen. We hadden ze al de hele zomer gemist.
Ze zijn met de camper hier nadat ze 3 weken in de omgeving van Passau aan het kuren zijn geweest. Ze blijven maar een weekje. Ze komen woensdagmiddag koffie drinken.
Jannick is niet lekker en ze hadden hem gisteren gelijk op zwijnengriep gecontroleerd op de cursus. Want er waren veel mensen uit de hele regio op de cursus. Later kwam al het bericht gewoon griep.

Dinsdag
Ik heb vandaag voor het eerst zelf Knödels gemaakt, had ik nog nooit gedaan. Ik heb Steirische gemaakt met kleine stukjes spek, ui en Kurbiskernen. Ik heb daar een kip mee gevuld en dan in een braadzak gegrild en dan nog losse Knödels erbij en een lekkere salade.
Ze waren erg goed gelukt en erg lekker. Na het middageten zijn we naar Salzburg gereden.
Over Filzmoos en Eben, langs de weg daar heen staan erg leuke en mooie uitbeeldingen.
Bij Eben staat een hele grote groep, met een boer die op een ladder staat en vogelbessen plukt en het stoken van de vogelbessen naar Schnaps. Die heb ik op de foto gezet.
We zijn eerst naar Ikea gegaan want we wilden nog een kast voor Jannick meenemen, maar alle kasten die hij nog nodig heeft waren uitverkocht. Dan maar een hoop klein spul van zijn lijst meegenomen. Daarna in het overdekte Europark rondgekeken . Daarna met de auto een stukje terug want we moesten bij afslag vliegveld zijn en daar ook even in het winkelgebied rondgekeken. Een hamburger gegeten en naar mijn afspraak voor de MRI. Ze kennen hier geen 9 tot 5 mentaliteit. Er zijn ook geen lange wachttijden voor een MRI zoals in Nederland.
Ik had om 19 uur een afspraak en daarna weer terug naar huis gereden. We waren tegen 21 uur thuis.

Angela we kregen je berichtje.

Lieve Peter en Bianca heel veel liefs van ons en gecondoleerd met het overlijden van je vader Peter. We wisten niet dat hij zo ziek was. Pap wil graag weer eens skypen met jullie.

Woensdag
Nog steeds fantastisch mooi weer. Jan was redelijk vroeg naar Schladming want we hebben steenslag gehad op de autoruit. Eentje was vrij groot en was echt een spinnetje al. Kosten 60 euro reparatie. Ik had ondertussen de was weer buiten hangen en het eten voorbereid en opgeruimd. Daarna samen thuis koffie gedronken en weer terug naar Schladming. Ik naar de sportschool en Jan naar de bank in Pruggern. Jannick van school gehaald.
Na het middageten, ik even met Jannick mee naar huis moest nog wat na meten. Jan grasmaaien. Eind van de middag kwam Dieter alleen want Hedi is ziek geworden.
Ze komen half december weer naar de camping.

Jeannette
Je vroeg laatst naar Romana of ze familie is van het hotel waar jullie waren. Ik zou het niet weten want er wonen er heel veel hier in Ramsau , in principe is het mestal wel allemaal familie van elkaar.
Maar nu een vraag aan jou, bedoelde jij met het vroegere zwembad het buitenbad op Kulm?? Want op dat grondstuk wonen wij nu!!
En onze buurman is Herman Schrempf en die had vroeger het hotel Alpenbad. Hij woont nog wel ernaast.
hij is de Herman die met zijn 72 jaar nog steeds harder loopt dan Jannick. Achter ons op de Sattelberg wordt de Sattelberghutte ook door Schremps beheerd en Helmut is ook onze burgermeester.

24 september 2009 08:18 | Door: Annemarieke Klinkt lekker die gevulde kip!

molenaar.ruesink 2017-09-22 23:05:02

3 oktober 2009 14:43 | Door: Hoi Nicolette Wij hebben jarenlang in pension Alpenbad gelogeerd. Eerst met zwembad. Tot onze verbazing ineens weg. Toen een glazen overkapping over een deel van het zwembad. Maar dat is er blijkbaar nog als ik de website zie. http://www.algo.at/alpenbad/home_pension.html Maar toen je het over die buurvrouw had, had ik nl het idee dat je het over die oude vrouw in dat huisje had naast het snelstromende beekje, want die kwam toen nog elke dag met me zwemmen. De vorige beheerder van het bad, die toen in het kleedruimtegedeelte een hele woning had met de rest van het bad als vijver, heeft geloof ik nog met Ernst hard gelopen. Wij waren er alleen ´s zomers geloof ik om op de gletsjer te skien. Maar we zijn er veeeeeeeeeeeeele jaren geweest... Waar wonen jullie dan precies ?