Een heftige SPÖ bijeenkomst

We vallen van het een in het ander wat weer betreft. Vandaag super mooi, warm en zonnig en op het balkon bereikte het zelfs de 27 graden. Heerlijk dat alles dan weer open kan. Theresa had vandaag een Fenstertag van de Kindergarten. Dat wil zeggen een vrije dag tussen het weekend en een feestdag want morgen is het Allerheiligen.
Ingrid moest naar het ziekenhuis in Rottenmann dus Theresa was bij ons. Ze was al vroeg gekomen en dan kruipt ze bij ons in bed en geniet van het tv kijken. Uiteraard zeer veel in het teken van Halloween. Na het opstaan kwam ze binnen kijken en er was Dolfje weerwolfje. Dat vond ze totaal spannend en zei tegen ons ja want van Mama mag ik dit niet kijken maar wel boven hoor. Grapjas.
Kreeg een berichtje van Ingrid dat het wel heel lang ging duren dus dan maar middageten met zijn drietjes. Vandaag zat ze gezellig te kleppen en eten en de broccolli was als eerste op. Ik had een soort kipgehaktspiesjes en frietjes erbij gemaakt. Ze kan zo genieten. Uiteindelijk kwam Mama thuis en verdween ze met Mama en ik ging met Jan mee naar Schladming boodschappen doen. Hij heeft me afgezet en is gaan werken maar eerst even de zware dingen in de auto die ik bij de Penny had. Daarna nog op mijn gemak verder winkelen en dan terug gaan wandelen naar Schladming centrum. Ik was bij de Brauerei toen Jan belde dat hij klaar was en ik hem gevraagd of hij Donner Kebab wilde en dat was ja dus bij de Kebabzaak afgesproken. Samen naar huis en dan alles oppeuzelen.
Ik had in de avond SPÖ bijeenkomst en nadat er aardig wat de revue gepasseerd was en het regiohoofd gesproken had en die weg was gegaan brak de hel los. Omdat de voltallige gemeenteraad SPÖ is en dus ook de Burgemeester wordt dus ook de gemeentepolitiek besproken. Nou zijn er al een poos problemen met de brandweer en met het enige ÖVP lid en dat begint nu aardig te escaleren. Was eerst de gemeenteraad aangegeven bij zeg maar de rekenkamer waardoor er een inval is geweest bij de gemeente Gröbming en de gemeenteraadsleden en dat allemaal naar de pers gespeeld (er blijkt niks van waar te zijn) Die dankbaar en grif de mensen en de gemeente Gröbming de grond inboorden. Is er nu ook tegen de Burgemeester aangifte gedaan volgens mij iets in de trant van ambtsmisbruik. Dat moet nog voor het gerecht komen. Door de inval bij de gemeente was er ook administratie van de brandweer die daar lag in beslag genomen. Waaruit blijkt dat er bij de brandweer flink wat mis is (dus ook nog heel dom om zo iets in het gemeentehuis te laten liggen) Dat heeft grote gevolgen voor de brandweertop in Gröbming maar ook voor veel brandweermannen die betaald zijn geworden tijdens de bouw van het Rusthaus en dat niet versteuerd hebben. Behalve dat heeft die top de gemeente beschuldigd dat ze bepaalde gelden niet gekregen hadden en nu is gebleken dat het geld dat het land heeft gegeven voor de bouw in de private kas van de brandweer is verdwenen. Het erge is dat dan ook nog in het openbaar de burgemeester wordt beschuldigd dat hij niets voor de brandweer doet en over heeft.Ik heb hem nog nooit zo kwaad gezien en woedend . Maar hij heeft ze zelfs nog de hand boven het hoofd gehouden en in zijn ambstperiode van 9 jaar zijn er zelfs 4 nieuwe voertuigen gekocht en een personenbus. Hij had aangifte moeten doen maar heeft gezegd de gemeente blijft er buiten en het naar de regiobestuur van de brandweer overgeven. Het gaat hierbij om een bedrag van 234000 euro dus geen kattenpis en nog eens 60.000 euro zwart geld. Wat aan mensen is betaaald die ook dan weer geen aangifte daarover hebben gedaan. In de tijd voordat Jannick bij de brandweer kwam is er al een grote groep afgehaakt door problemen die er speelden. Het is onbegrijpelijk wat sommige mensen zich toe eigenen en dan denken dat ze er mee weg komen. Maar koppen gaan er rollen en er zit voor sommige een ernstige veroordeling aan te komen en zelfs gevangenisstraffen dreigen nu. Hoe dom ben je dan om andere te gaan beschuldigen en anoniem aangiftes te doen een poging om de aandacht op iets anders te leggen? Geen idee hoe dit gaat aflopen maar de beerput is nog maar een stukje geopend. Ik was pas om 23 uur thuis en Jan had me opgehaald, bij thuiskomst stond er al een glaasje wijn op me te wachten (na vanavond denk ik wel gelijk aan omkoping)
Het was voor sommige mensen dus echt een horroravond.