Overal sneeuwchaos maar niet bij ons

Oostenrijk, Kleinsölk

Montag 3.Februar
vanmorgen was er toch sneeuw tot echt net boven ons maar het was bij ons 4 graden en aan het einde van de morgen klaarde het troebele weer op.
Ingrid en Theresa kwamen voorbij , gezellig even zitten met koffie erbij-
Het werd zelfs super zonnig maar door de wind toch koud ook al was het rondom 8 graden.
De sneeuwgrens zag je weer naar boven gaan en ik denk dat het bij ons gewoon niets meer wordt. Hoger geen sneeuwprobleem. Terwijl grote delen van Oostenrijk al dagenlang vechten tegen de sneeuwmassa´s en echt ingesneeuwd zijn. Gisteren grote delen waar geen sneeuw is maar waar het heel erg geijzeld heeft, totaal onbegaanbaar. Op dit moment zijn grote gebieden afgesloten van de buitenwereld, huizen staan op instorten en er zijn er al ingestort , geen elektriciteit en een deel heeft geen water meer omdat een lawine ook de hoofdwaterleiding vernield heeft. Maar ook geen vuil afvoer. En het sneeuwt er alweer.Er is veel militaire hulp maar waar ga je met de sneeuw heen. Veel bomen zijn omgegaan of staan op omgaan. Scholen zijn dicht .De Föhn draait vanaf Italie met een bocht over Voralberg en neemt de bovenkant van Oostenrijk en komt bij ons precies tussen de bergketen door het Ennstal. Wij hebben dus nergens last van. Terwijl rondom ons overal sneeuw ellende is. De pistes zijn prima genoeg sneeuw boven.
Er zijn veel brandweermensen uit delen van Oostenrijk waar geen problemen zijn naar Slovenie afgereisd. Daar zijn meer dan 200.000 huishoudens in de problemen door de ernstige sneeuwval.

Vanmiddag lekker witlof gegeten waar ik het restant kaasfondue in had gedaan en dat was heerlijk. Zonde toch om het weg te gooien. We hadden kipfilet erbij en ook daar had ik vanmiddag weer van over dus vanavond lekkere broodjes kipfilet met het restantje pindasaus van eergisteren en atjar erbij. Smaakte heerijk en ik ben nu weer van alle restjes af.

Ik kreeg weer een leuke foto van Jula, ze wordt al zo wijs .