5.Skitag und Rennen

Oostenrijk, Steiermark

Donnerstag 22.Dezember
Zo ik werd wel vroeg wakker maar ik heb compleet in coma gelegen vannacht. Dus heerlijk uitgerust en om half 9 kwam Theresa, dus die maar even aangekleed.
We konden iets later weg want nu maar 1 kind om mee te nemen. Ze hadden gezegd het zou minder koud zijn maar het was bij ons nog altijd -7 en op Hauser Kaibling nog kouder en donker en somber en de sneeuwkanonnen aan. Trixi was er al met Dominik en Theresa en Dominik gingen gelijk met de lift om te skien dus ik maar boven gaan staan om Theresa te helpen eruit te gaan. Halverwege moet je dus loslaten en gelijk flink doorstappen anders ga je achteruit naar beneden. Theresa kan niet snel genoeg draaien ze laat netjes los maar is gewoon niet snel genoeg . Dominik is een stuk groter en sterker voor hem geen probleem. Ze hebben weer met alleen 4 kinderen geskied dus het ging wel lekker Jan onder aan de lift voor als er hulp nodig is en ik waar ze eruit moesten maar veel minder werk want 2 konden het zelf en Theresa alleen een handje en Marco nog wat meer hulp. Alle 4 zelfstandig de lift in maar ja soms vallen ze . Dan gingen ze al snel helemaal naar boven en daar konden ze allemaal zelf uit de lift stappen omdat het dan vlak is. Geweldig om te zien hoe ze naar beneden komen skien. Dan het laatste stukje parcour doen. Om half 12 begonnen de Rennen en dan was er een huldiging uiteraard hebben ze allemaal gewonnen.Theresa kreeg startnummer 13 en laat dat nou net altijd het favoriete startnummer van Jannick geweest zijn. Toeval bestaat niet zeggen ze. De andere groep deden alleen het laatste stukje van het parcour en moesten worden opgevangen dus het is maar goed dat ik Theresa daar uit gehaald heb. Nu skied ze van boven naar beneden en kan het hele parcours afleggen. Van de 14 waren er maar 4 die echt hebben leren skien en daar was echt Theresa bij. Ze kregen een medaille en een oorkonde.
Ingrid was komen kijken naar de Rennen en die moest daarvoor eerst naar Schladming en omdat ze in het zelfde pand moest wezen als de Krankenkasse heeft ze de papieren meegenomen en als we nu maar 2 verschillende huisnummers hanteren is het goed. Dus Jannick en Ingrid wonen nu op 421-1 en wij op 421-2.
Ook wel handig voor de Post dan krijgen we tenminste allemaal onze eigen Post in de bus. Dus mensen even een toevoeging aan onze adressen!! Dan zijn we met zijn allen naar de MacD gegaan jaja zelfs Sabrina dus haar eerste MacD bezoek al achter de rug. Tijdens het kijken maakte ze het meeste lawaai.
Ook nog koffie daarna gedronken en dan weer naar huis, Theresa wilde met Mama mee dus wij lekker rustig naar huis. Een hele rustige middag na een zeer enerverende week . Jan weer gaan werken .
Weet iemand waar je videootjes kan plaatsen maar zo dat ze niet openbaar zijn? Maar alleen voor mensen die ze mogen bekijken? Ik kan ze nl niet op Pindat zetten helaas.