Laatste dag Afreizen en Herberstein

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen voor de wekker wakker en gelijk begonnen met de laatste dingen dan kwam Jan ook en heb ik Theresa wakker gemaakt. Ontbijt had ik gisteravond gemaakt zodat ik niets meer hoefde te gebruiken.De laatste dingen de auto in en het laatste aan kant gemaakt. Dan waren we klaar en heb ik Jackie een msmje gestuurd dat we klaar waren en of ze tijd had om eerder voorbij te komen. Dus we konden ook op tijd weg. We namen dit keer de tolweg door Kroatie en we konden snel de grens van Slovenie naar Kroatie over en ook bij Kroatie naar Slovenie konden we vrij snel de grens over. Dan nog een tukkie door Slovenie en bij Spielberg de grens naar Oostenrijk over. Daar stond andersom een file van kilometers lang om de grens naar Slovenie over te gaan en rijen dik. We kwamen om 12 uur bij Tierpark Herberstein aan. Ik dacht dat het heel klein was maar we hielden ons aardig zoet daar en zijn niet eens aan het kasteel of museum die er ook bleken te zijn toegekomen. Want om half 5 wilden we toch wel op weg terug naar huis. Het is een prachtig park ook ideaal voor kinderen met veel dingen om te spelen voor ze. Theresa was ook helemaal weg van het geitjes borstelen. Je kon een borstel pakken en dan de geiten borstelen. Ze nam uiteraard de hoogzwangeren en zei tegen een groter meisje deze krijgen babys dat kind keek haar aan waar heb jij het over.
We hebben een heerlijke dag gehad en gaan daar zeker terug en ik kan het iedereen die ooit in de buurt daar is aanraden om heen te gaan. Uiteraard hadden we een prachtige zonnige en warme dag met 29 graden daar , we begonnen de dag om 7 uur met 19 graden in Catez. We hoeven geen afscheid te nemen van het mooie weer want dat is ook in Oostenrijk aangekomen. Sinds gisteren eindelijk de Sölkpas open. Ze verwachten de eerste hittegolf .
We wilden eigenlijk in Liezen naar de McD om wat te eten maar Theresa was in slaap gevallen en we dachten dan rijden we maar door. Komen we langs Espang zie ik staan dat de Sölkpass open is. Dus ik zeg tegen Jan hehe eindelijk open. Horen we van achteren wat wat wat is er open. Het magische woord " open" en Theresa was wakker. We waren om 19 uur thuis en waren nog wel een half uurtje bezig met de fietsen afladen en de auto leeghalen. Maar alles heb ik zelfs al uitgepakt de 2e was staat ondertussen aan en nu dus de reisverslagjes bij werken en bv de filmpjes bij de dagen zetten waar ze bij horen en wat ingescand en erop gezet. Ik kon alleen via mijn telefoon wat erop zetten en nu kan ik alles aanvullen.