Op weg naar huis

Nederland, Kamperland

Vanmorgen op tijd eruit , Jan had van ons gisteravond al het meeste in de auto gepakt. Ingrid, Jannick en kinders gingen de deur uit want die gingen nog naar Plopsaland indoor in Hasselt. Wij dan alles aan kant gemaakt in de caravanlodge. Normaal hebben de couriers van Roan een receptie spreektijd maar hier niet. Normaal komen ze een dag van te voren langs om te vragen hoe laat je weg wilt maar hier niet en vanmorgen niemand te zien dus we zijn gewoon weggegaan De borg is ongeveer gelijk aan wat we aan toerismebelasting moeten betalen dus ze konden me wat. Ik ga wel een uitgebreide rapportage schrijven aan Roan want de caravan was niet een beetje vuil maar echt heel erg. Niet een beetje stof maar echt vuil en etensresten en heel veel lange zwarte haren. Een vaatwasser die het niet deed , problemen met internet (we zouden eigen internet hebben) problemen gehad met tv kijken omdat de kastjes steeds kapor gingen. Zwemkaarten hadden we te weinig 2 stuks die we pas kregen op de 9e dag dat we er waren en 3x voor Jan met de korte achternaam bij het zwembad gestaan. Ook denk ik dat ze de boel probeerden te belazeren met toerismebelasting want de kaarten zijn gekoppelt aan het aantal personen waarvoor je belasting betaald die ze mij wel laten afdragen. Misschien zijn ze wel heel boos want ze hadden een hoger bedrag genoemd dan wij betaald hebben maar we hebben het opgevraagd bij de gemeente Kamperland. Dit waren de meest luxieuze chalets , inclusief handdoeken en beddengoed en opgemaakte bedden. Maar als je voor 4 personen krijgt heb je voor 2 te weinig wel gekregen maar moest wel zelf de bedden opmaken. Ook de schoonmaak zit erbij en ik denk dat ze gewoon niet schoonmaken normaal betalen mensen daar apart voor of moeten schoon opleveren maar bij deze is het dus inclusief.
We schoten als een raket door Belgie heen en dan tot ongeveer Aken en toen bleek dat er op de A4 richting Keulen alles was afgesloten wegens demonstranten op de weg. De ene groep voor sluiting en willen versnelde sluiting van de kolenmijnen en de andere groep dus voor het open houden . Het was niet alleen dat ze overal het verkeer op belangrijke plekken lam legden maar ze hadden ook gebouwen bezet en baggers bezet. Het schijnt compleet oorlog te zijn geweest overal afzettingen door de politie, uit heel Duitsland kwam versterking want ook al die mensen die in het verkeer vast kwamen te zitten moesten ergen naar toe geleid worden maar waar je ook heen wilde alles stond vast. De navi wil je terug naar de A4 sturen want er was schijnbaar geen info dat de wegen niet te gebruiken waren dat heb je bij ongevallen wel niet op de autonavi maar wel op de telefoon. Maar ook die kon geen route geven. Dus Jannick gebeld en gezegd dat hij heel ver eromheen moest gaan want de problemen zouden het hele weekend duren. Dus die is ver genoeg naar beneden gegaan en uiteindelijk over Stutgart doorgereden naar huis waar hij na 23 uur aangekomen was. Wij hebben uiteindelijk Koblenz weten te bereiken en vanaf daar terug gegaan naar de A4 richting Frankfurt en dan later in Schlüsselfeld te gaan overnachten.We zaten er totaal doorheen en het was lang in de auto op deze manier.
We werden verwelkomt door Josef en kregen gelijk koffie en ja hoor met taart want ja er was er een jarig geweest. Dan snel douchen en het bed in.