Trends in namen

Een prachtige koude dag, zonnetje blauwe lucht en -4. Vanmorgen toen we Theresa naar de Kindergarten gingen brengen was het nog -9. Er staat helemaal geen wind dus het voelt niet echt koud aan.
Ja het was weer vroeg dag, 5.45 de wekker gezet en om half 7 was Theresa wakker. Nog even gezellig samen in bed en dan echt eruit, Oma haar Jause maken en Opa haar ontbijt. Dan Oma haar aankleden en om 8 uur waren we allemaal startklaar. Opa moest nog even gaan ruiten krabben en dan op weg.
Jan is al de hele morgen met de hoek bezig en het wordt geheel naar tevredenheid denk ik.
We hadden eigenlijk een weekje Florence in mei geboekt vorig jaar juni al. Maar we hebben het vandaag maar omgezet naar 2 weken Terme Catez. Ten eerste omdat het daar ons bevalt en ten 2e we zijn niet weer afhankelijk daar en ten 3e voor de zelfde prijs 2 weken ipv 1 week. Misschien mag Theresa dan ook wel mee want ook die vindt het daar geweldig. We zien voorlopig stedentrips niet zo zitten en we hebben nu ook de Steiermark Card dus we laten het weekje vrij in mei van Jan gewoon staan en dan kunnen we vast wel leuke dingen doen met de kaart want die is vanaf 1 mei geldig. Er is ook een dagje Terme ergens inclusief dus ook bij slecht weer wel wat te doen.
We gaan dan van 27 augustus tot 10 september heerlijk naar Catez. We hebben weer iets om naar uit te kijken.
De hoek is voorlopig klaar eerst kijken hoe het met de katten gaat voor Jan definitief bepaalde dingen vastzet. Niet dat ze ergens achter gevangen zitten of zo. Nu moeten we de meubels nog gaan omzetten.
Theresa ligt in ons bed kinder tv te kijken want ik wil graag de ZIB kijken met het Steirische nieuws en weerbericht. Die kan ik niet daar ontvangen dus zij moet daar heen. Als ze in slaap valt ook goed dan mag ze bij ons slapen want morgen werkt Ingrid ook weer. Die komt ook pas rondom 20 uur thuis.
Je kon bij de SVB inzien welke namen populair in Nederland in 2015 waren.
Mijn naam is maar 2x gegeven , Jan daar en tegen 355 x. Onze kinderen zijn ook niet echt populair, Randy 6, Malcolm 6, Kirsten 34, Bianca 7 , Dennis 39, Angela 17. Andere tijden want de namen van de kleinkinderen komen al veel vaker voor. Björn 81, Olivia 370 en 1 jongen die deze naam kreeg, Pepijn 244, Nina 317, Bo 35 jongens en 201 meisjes, Jula 51 en Theresa is dus echt niet Nederlands want haar naam kwam maar 3x voor. Wel grappig om dit soort trends te zien.

Ons oude huis in Gouda staat weer te koop grappig om dat tegen te komen, vooral omdat het in huis niets meer is zo als het bij ons was maar uiterlijk niets veranderd.