De eerste adventszondag.

Flink durch die Stadt, fast wie die Wiesel,
dazu glitzerndes Schneegeriesel,
die Vorfreude in Herzen klingt,
alles wird leicht, heiter beschwingt.
Es ist die Zeit, die jeder kennt,
der unvergleichliche Advent.

Vanmorgen om half 8 opgestaan en tafeldekken. Tegen 8 kwam de rest van de familie inclusief Meli. Gezellig ontbijten en de kinderen snel hun chocolade uit hun schoen. Dan gingen ze beneden aankleden en Jannick ging hen wegbrengen. Jannick heeft nog met Ingrid gesproken over Sabrina. Ze staat ook niet achter en nieuwe operatie en ook niet achter meer medicijnen. Ze vindt het goed dat Jannick met Meli naar Wenen gaat en als het qua corona gaat ook bij het gesprek is. Ze vinden Sabrina achteruit gegaan nou wij allemaal niet en ook de Reha en het ziekenhuis in Leoben niet. Wel hadden ze in Leoben ook de pieken in haar hersens vastgesteld maar Sabrina lijkt er geen problemen mee te hebben . Dat ze zich niet lekker in Wenen voelde is niet zo vreemd met al die dingen op haar hoofd slaapt ze niet. Ze kan behoorlijk een kop erop hebben als ze ergens geen zin in heeft. Dus we zijn allen nieuwsgierig wat ze voorstellen.
Ik ben gaan opruimen want na een week kinderen was dat wel nodig. Nog een poosje beneden met Meli en Jannick gesproken.
Middageten gemaakt met restjes. Toastbrood in de gril, belegd met kruidenkaas en zalm erop, of met tonijnsalade. Veldsalade met mozzarella en croutons en wat slasaus. Ik had aardbeinen toe met slagroom. Best lekkere restjes. Op de ontbijttafel de standaard met groen en de eerste kaars aan. De rest van de dag de eerste kaars van de krans die ik van Meli heb aan in de huiskamer.
Het is nu 13 uur en de zon verdwijnt nu al achter de berg. Dan is een kaarsje aan wel gezellig.
Dan had ik niets te doen en kon genieten van een rustige zondagmiddag. Nog een poosje beneden met Jannick en Meli gesproken en ze vroegen of ik het leuk zou vinden om op mijn verjaardag naar de Adventsmarkt am Wolfgangsee te gaan (8 december is hier altijd een vrije dag) Als verjaardagsgeschenk. Ik was daar nog nooit dus het is een leuk cadeau.
De rest van de middag wat netflix. Na een lange week kinderen in huis val je gewoon in een gat als ze er niet zijn.