Rustig dagje

Vanmorgen pas om half 9 wakker en in bed gebleven met wat tv tot half 10. De rest op mijn gemak en ik was net klaar toen Ingrid kwam koffie drinken.
Ingrid wilde een afspraak maken bij de genecoloog dus ik vroeg haar ôh is dat alweer een jaar? Nee dat zou in September zijn maar dat komt slecht uit dus ik zei haar doe mij dan ook maar gelijk want dat gaat mij dan ook niet lukken. Dus we gaan braaf maandag voor onze APK keuring. We moeten naar Bad Aussee daarvoor en ik mag eerst en dan pas ik op de kinders en mag Ingrid. De kinderen komen daar graag want er is veel leuk speelgoed. En we hoeven maar 1x te rijden als we de afspraken samen doen.
Gelijk gevraagd om de andere afspraken die ze heeft op te schrijven want haar telefoon agenda loopt niet meer synchroom met die van mij en Jannick. Dus ik had het al tegen Jannick gezegd en die zei tja ze heeft een nieuwe telefoon en ik dacht ze doet er toch nooit wat mee dus ik heb er geen tijd in geinvesteerd. Maar nu alles met Sabrina op de rails komt moet ik echt alle afspraken weten en ook die van Theresa anders gaat het fout lopen.
We hadden gisteen bij de Carla in Liezen een Tiptoi boekje en ik moet het zo even op de stift van Ingrid zetten. Ik heb een uitgebreider boek ervan dus op mijn stiften loopt het . Sabrina vindt het nu ook leuk dus dan kan ze beneden met het boekje spelen en de stift. Je moet alles van Tiptoi altijd installeren van internet op de stift. En ja dat doet Oma altijd. Ik moet er alleen af en toe zin voor vinden. (en het kabeltje)
Ingrid wil nu ook de ogenarts afspraken bij Mattes in Schladming maken. Ze vroeg hoe hij was. Niou een vriendelijke jongeman een beetje alternatief en zeer net. Jan en ik zijn beide tevreden en hij hoort ten minste toe. Vandaar dat ik donderdag weer mag voor een ogentest ook al was de vorige een half jaar geleden. Ik heb al ee n afspraak voor een nieuwe bril een week later in Hallein. Gezien de hoge kosten in de omgeving bij de brillenwinkels probeer ik nu deze aanbieding dus ik ben nieuwsgierig het zou mij ongeveer 250 Euro goedkoper zijn. Nu ik niet naar Nederland ga want dan had ik eigenlijk ook naar Hans Anders gegaan dan heb ik 2 brillen en goedkoper dan eentje hier. Maar alles komt zo het komt. Maar vandaag even een rustige dag net op mijn gemak het eten gemaakt en samen met Jan op het balkon gegeten. Het is zwaar bewolkt een 25 graden en af en toe de zon. Prima weertje.
Verder niet veel meer gedaan behalve achter Jan zijn afspraken aan zitten. Kan hij de papieren niet vinden van de Dopplerkliniek zegt hij die heb ik niet gekregen en ik zeker wel maar ze komen niet te voorschijn. Ingrid wil hem wel brengen maar dat lukt ook niet zo vroeg dus ik had die papieren nodig maar helaas. Uiteindelijk na 2x bellen gevonden waar hij wordt opgenomen en dan kon ik met die afdeling bellen. Helaas was de enige die er wat van weet niet aanwezig dus morgenochtend nof een keer bellen.
Werd ik vanavond gebeld door een 0044 nummer , ik was even beneden en Jan had gelukkig niet aangenomen. In Nederland wordt gewaarschuwd voor 0044 nummers. Ik ken wel mensen in Engeland en Jan ook maar hebben eigenlijk geen contact.
Jannick zijn motor is angekomen in Salzburg maar ja hoe krijgz hij zijn papieren en zo geregeld. De aanmeldpunten zijn hier om 12 uur al dicht zonder aanmelding geen verzekering en geen kentekenplaat. Hij probeert om na zijn werk de motor te halen en hoopt dat hij ergens iets kan regelen bv met zijn eigen verzekeringsman om het in orde te krijgen en anders duurt het langer. Want as zaterdag lan hij niet gaan halen dan moeten ze om 12 uur in Bad Aussee zijn want ze zijn als eegasten uitgenodigd bij het jubileum van Notarztstützpunkt daar. Ingrid zei me goh heb ik er ook een keer wat van.