Molens

Oostenrijk, Maria Luggau

Jannick heeft met de Hengstmengels getraind. Wolfgang was laat en ze gingen eerst nog skies testen. Hij is in de middag naar Sabrina gegaan die alleen op een kamer in Unterwöger zit.
Later zijn ze samen nog gaan hardlopen, lees eerst een kwartier bij de paarden staan en daarna lopen.
Ik had gelezen dat er hier in de omgeving veel molens moeten zijn en er zou zelfs een molenstraat in Maria Luggau zijn. Dus we zijn met de auto die richting op gegaan. Vlak voor Maria Luggau kwamen we de eerste molen tegen en daar stond ook gelijk het bordje in welke richting we moesten voor de molenstraat. In Maria Luggau tussen de beek en de basiliek stonden inderdaad 5 watermolens op rij.
Daarna terug gereden en hebben we bij Leiten ook nog een watermolen opgezocht.
Er moeten ooit meer dan 100 watermolens in het Lesacherthal gestaan hebben.
Ze hebben zelfs een echte molen vereniging.
Het weer was heel erg opgeklaard en zelfs het zonnetje kwam door. Wel werd het in de nacht heel erg koud.
’s Avonds was de voetbalwedstrijd Nederland –Oostenrijk, we dachten eerst dat de afgang voor Nederland compleet was want ze kwamen met 3-0 achter maar ze hebben uiteindelijk met 4-3 gewonnen. We kunnen onze gezichten dus morgen laten zien want iedereen wil van ons weten voor wie we zijn . We zijn uiteraard voor Nederland maar als de Oostenrijkers niet tegen Nederland spelen zijn we voor Oostenrijk.