1e Wedstrijd

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 15 januari
Vroeg op want Jan moet al om 7.30 in het stadion zijn om het parcours te helpen uitzetten.
Ik verdwijn met Jannick in een waxhok, en hij gaat zijn skies doen. Uiteraard is hij iets vergeten, hij heeft zijn waxbok vergeten, gelukkig kan hij van Erik een waxbok lenen.
Eigenlijk zou zijn trainer de skies afmaken maar die redt het niet om zo vroeg te komen.
Als Jannick gaat in langlaufen , ga ik zijn startnummer ophalen, nummer 62.
Hij was goed weg, en de 1e ronde ging ook goed, daarna ging Jannick raar hakkend op de vlakke stukken lopen. Het kostte hem de eerste plaats en na 6 jaar NK skate gewonnen te hebben moest hij nu tevreden zijn met de 2e plaats. Lucien Sloof had de eerste plaats. Lucien woont in Zweden en is een goede skater. Lucien had een tijd van 28.56.0 en Jannick van 29.22.4 en de derde plaats was voor Quinten de Coo 30.58.9 Het vlakke parcours is ook niet echt Jannicks sterke punt, hij moet het van werken, bergen, klimmen en lange afdalingen hebben. Hij zegt zelf ik kan geen snelheid maken. Maar zijn vorige wedstrijd ging ook zo raar hakkend geen idee wat er dan met hem gebeurd.
Ze hebben de berg eruit gehaald omdat ze het te gevaarlijk vinden voor de atleten met mindere techniek. Voor Jannick is het geen probleem, zelfs de jongere kinderen nemen hem hier. Maar veel mensen die meedoen staan maar weinig op de skies en zeker de mensen van de breedtesport zouden een probleem hebben. Maar ja het is een NK. Herbert Cool werd 1e bij de senior heren.
Jannick mocht boven blijven van de trainer, hij had eigenlijk saunamiddag.
Wij zijn met Hilde, Ilonca,Lilian, en Carine Leijn en Jorran Klaassens gaan zwemmen.
Was een toffe middag met veel plezier.
Nicolette

Maandag 15 januari 2007
Al vroeg op want mijn vader moest al vroeg in het stadion zijn om op te bouwen.
Ik ging op mijn gemak mijn skies doen en dan inlopen en testen welke skies het beste zijn.
Het was een skating wedstrijd over 10 km. Ik liep niet lekker en voor het eerst in 7 jaar was de titel niet voor mij maar voor Luciën Sloof. Mijn tijd 29.22.4. Dat was balen maar er komen nog 2 wedstrijden.
Ik heb ’s middags gewoon school.