Ja, ja we hebben een airfryer

Oostenrijk, Schladming

Ik was gisteravond samen met Jan in de infraroodcabine gegaan en dat had me heel veel goed gedaan en de pijn verminderd bijkomstig ook goed geslapen. Vanmorgen ruim op tijd wakker , dat krijg je als je elke dag vroeg de deur uit moet. Om 8 uur met Ingrid mee eerst Theresa naar school brengen dan naar Schladming. Het was loeidruk bij de Hofer want als de mieuwe reclames ingaan moet je snel zijn als je iets speciaals wil hebben. Ik dus een airfryer van Philips. En ja ik heb er een, nog wat andere inkopen en nog even langs de Kik en de Penny en dan weer naar huis waar we om 10 uur waren. Dan had ik het geveol of er al een groot deel van de dag op zat. Het weer is super zonnig maar de wind maakt het erg koud. In de nacht tot minus 9 en in de ochtend rond de minus 2 dan overdag door de zon wel warmer maar dus door de wind onaangenaam. Jan was aan het klussen, ja je leest het goed want sinds zijn fotoboeken is hij weer gemotiveerd om iets te gaan doen. Gisteren heeft hij mijn foto opgehangen na eerst een haakje er aan gemaakt te hebben en vanmorgen heeft hij het rolgordijn in de slaapkamer gerepareerd. We hebben de deur naar de gereedschapruimte en zo weer van het slot af zodat hij daar dingen pakken kan. Hij heeft weer zijn huissleutels dan kan hij ook weer naar binnen als hij zijn rondje maakt. Hij had gisteren ons huisvuil in de bak gedaan en de bak weer aan de weg gezet.. Dus Ingrid zei oh fijn want ik was het alweer vergeten om het te doen. Maar Jan wist vandaag niet meer dat hij het gedaan had. Nu is hij alweer aan het bedenken hoe hij een platformpje kan maken voor de glijbaan van Theresa. We wachten nog wel even dat het echt mooi weer wordt want zelfs beneden in de kelder te koud om bezig te zijn. (ik moet ook nog schilderen)
Dan het grote moment en spannend, ik ga eten maken met de airfryer en dat zijn diepvriesfrieten en gepaneerde Leibchen. We hebben een kleine maar genoeg patat voor ons 2 en daar boven op die gehaktdingen gelegd. Die maken we normaal in de oven omdat we ze uit de pan niet lekker vinden en ze te snel verbranden. En voorheen frituurden we de patat. Na 18 minuten vol spanning open gemaakt en heerlijk bruine knapperige frieten zonder olie en knapperige Leibchen. Bijna geen luchtjes en geen omkijken. Experiment voor ons al geslaagd. We houden hem (omdat Philips een actie heeft binnen 60 dagen terug geven als je niet tevreden bent).
Vanmiddag ging Ingrid met de kinderen de deur uit en ben ik in hun bad gegaan met mijn speciale badzout. Dat was heerlijk ontspannend. Daarna met mijn fotos bezig geweest veel uitzoekwerk maar langzaam aan vordert het. Maar er staan nog dozen vol .
Jan was buiten bezig met het rek waar de glijbaan moet komen er moest iets weg gezaagd worden en opgemeten. Dan gaat hij binnen in het werkhok een plateautje maken van hout als hij zin heeft. Hij doet nu allemaal kleine karweitjes en hij leeft daardoor ook helemaal op. Ik laat hem maar zijn gang gaan maar houd het wel in de gaten voor zo ver dat gaat.
De sneeuw gaat langzaam aan weg maar ze geven voor morgen opnieuw sneeuwval op. Ik wil nu toch wel wat warmer en wat meer voorjaar.