Tuingrens problemen

Dienstag 14.Juni
In de morgen donker somber regen maar het knapte op en super warm met 24 graden , afwisselend zon en wolken.
Ik had een slechte nacht benauwd en koppijn. Om 6 uur op de bank in de huiskamer gaan liggen met de tv aan en toch nog in slaap gevallen.
Jan heeft aan de badkamer gewerkt en ik ondertussen middageten gemaakt en een beetje rustige morgen want ik voel me slap. Jannick bleek ook niet lekker en ligt ook in bed.
Voor Theresa een verrassing want tante Edith was er met Viktoria. Die waren naar de oogarts geweest en Viktoria krijgt ook een bril. Ze kwamen bij ons samen spelen met het poppenhuis.
Dan kwam de geo meneer met de Baumeister om te meten en ja dan waren de poppen aan het dansen. Want precies wat ik van met begon af aan gezegd heb dat de grens niet is zo de buurman beweerd blijkt dus echt aan de tuinkant naar de achterburen en aan de zijkant de grens even anders te liggen en hebben we het niet over 10 cm maar ik denk 70 cm tot een meter over de hele linie. Hij bleef altijd beweren dat hij de grenssteen onder het hek had en het klopte gewoon niet met de andere grenssteen die tussen ons en de andere buren ligt. Hij blijft volhouden van niet en dat het vrijwillig zo is afgesproken maar je koopt een huis en grond en nergens staat het vermeld dan koop je dus en betaal je dus grond die je niet krijgt. Hij wilde een muur gaan zetten en ik had gelijk al tegen Jannick gezet niet toestaan voor de grens duidelijk is. Het is geen geval van overpad of wat dan ook hij wil gewoon een muur zetten buiten zijn grond. Nu kan hij dus ook zijn muur niet zetten want voorlopig gaat er dus geen werk gebeuren ook door de kosten en extra kosten die het nu allemaal meebrengt. We wachten wel af wat er gaat gebeuren. Het zijn mensen met de meeste grond en het meeste geld die van degene die het minste aan grond hier hebben nog een deel willen inpikken omdat het hen zo uit komt.
Ik geloof dat Ingrid behoorlijk uit haar doen is erdoor en die trekt het zich ook heel erg aan. Niet zo goed als je zwanger bent en je je al niet zo lekker voelt. Dat aan de zijkant een stuk is omdat er eigenlijk geen weg gepland was naar het achterste huis. Dat zou dus wel gunstig zijn want dan mag je de carport of garage wel tot aan het hek zetten ipv een stuk er vanaf blijven. Dus het is belangrijk hoe en wat en dat het vast gesteld wordt.
Morgen gaat Ingrid naar de gemeente. De vorig bezitter van het huis weet niets van de zogenaamde grens verschuiving .