Dagje Liezen

Oostenrijk, Liezen

Freitag 14.Oktober
Op tijd eruit want ik had een afspraak in Liezen. Het weer is redelijk tot mooi , niet koud en eind van de middag weer dicht getrokken .
Onderweg naar Liezen weer genoten van de reeen en de buizerds die we tegen de lichte ochtend nevel zagen. We hadden nog wat tijd voor de afspraak dus eerst naar de lampenzaak maar die hadden niets naar ons zin (lees betaalbaar) dan naar de naaimachinezaak en die hadden wat ik zocht. Dan nog tot de NKD gekomen waar Jan 2 korte broeken en 2 t-shirts in de uitverkoop vond dus alvast voor volgend jaar. Samen voor 12 euro nou dat is voor niks toch?
Het was bijna half 11 dus snel naar mijn afspraak bij Hartlauer, testen gedaan en ik kan nu 80% horen met mijn gehoorapparaten. De testen gaan naar de Krankenkasse. Tel daarbij niet meer duizelig en draaiierig, overdag geen tinnitus en mijn meniere is gewoon weg. Zelfs mijn eczeem neemt af in mijn oren vast een psychische kwestie. Het komt daar waar je zwakte is. Ik heb toch maar een verzekering afgesloten voor mijn gehoorapparaten. Dekt praktisch alles ook als ik ze kwijt raak. Dat is eigenlijk mijn grote angst. Hoewel nu met het nieuwe oorstopje het beter voelt. Maar goedkoop is anders.
De audicien vertelde me dat ik hem gemotiveerd heb om volgend jaar zijn master te gaan halen. Dat is toch leuk om te horen. Let op het woord horen. Ondertussen al 12 uur dan maar wat gaan eten. Jan wilde koffie en broodjes bij de Spar prima dat gedaan.
Onderweg kreeg ik appie van Bianca met fotos van Bo die ook naar de kapper was geweest net als Oma gisteren.
Na de broodjes naar de Möbelix, 2 lampjes gevonden die betaalbaar waren met 8 euro stuk in de uitverkoop. Ook de stoelplakonderdingen voor het bankje waren daar. Nog 2 plastik bakken , eentje voor de kralen van Theresa en eentje voor het geval ik er nog ergens een voor nodig heb. Zijn eigenlijk voor kerstkoekjes maar leuk voor kinderdingen met allemaal sneeuwpopjes erop en doorzichtig zodat je kan zien wat er in is. Dan nog naar de Lidl en dan echt snel naar huis want Jan moest ook nog gaan werken. Totaal geen tijd gehad om in de nieuwe ELI te gaan kijken. Maar zoals Ingrid zei die loopt niet weg.
Als Jan weer thuis is begint het weekend. Theresa is nu weer hier de Jellabys kijken.
Jan had wel morgen kunnen gaan werken maar morgen willen we naar de Kirtag in Donnersbach.

Ben erg benieuwd hoe het ELI is. Als ik de foto's zie op Facebook moet het wel groot zijn. Zullen we daar in januari koffie gaan drinken, Nicolette? (als we komen natuurlijk.....)