En zie daar , een nieuw bakblik

Dienstag 25.November
Het blijft maar grauw en nat en nevelig. Maar nu geen kou want het is 5 graden in de vroege morgen. Jannick kwam zeggen dat hj naar zijn werk ging en ik later theresa eruit gehaald. Opa haar boterhammetje maken en Oma de rest.
Af en toe lopen de dagen bij mij door elkaar heen want ik dacht vandaag condoleance en morgen de dienst maar het is alemaal een dag later. Komt dus heel slecht uit . Donderdag ben ik met Jan naar Salzburg , heb ik een afspraak voor controle van mijn Pankreas en lever.
Het komt zoals het komt niets aan te doen. Jannick kwam gisteravond zich zelf laten zien in het officiele uniform van de brandweer. Hij gaat morgen met de brandweer naar de condoleance want onze buurman was ook bij de brandweer. Dus helemaal niet vertegenwoordigt zullen we niet zijn. En ik ga dan ook samen met Jan de condoleance doen. Ga straks maar even bij de andere buren langs om te vragen wat hier de gebruiken zijn .

Ben bij de buurvrouw voorbij geweest en die heeft het me verteld . Ik was van Ramsau gewend dat de buren bakken en/of serveren en dat is hier ook normaal maar de buurvrouw had al gevraagd maar ze serveren niets dus hoeft er ook niet gebakken te worden. Envelop met geld, kaarsen of bloemen zijn ook gebruikelijk en er wordt verwacht dat je aanwezig bent. Tenzij je verhinderd bent en dan zeg je dat bij het condoleren of zet je het op een kaart .
Dus met Theresa samen naar de Mez gelopen kaart gekocht gschreven en geld erin dus klaar.
Er was een pakket gekomen voor Jannick, kwam hij ´s avonds een nieuw bakblik brengen, Ingrid had me al bekend dat ze mijn nieuwe bakblik gesloopt had door er schuin van voren naar achteren er een mes ingezet had. Zelfs Jannick had er aan gedacht om een houten spatel te gebruiken, kan gebeuren.