Geburtstag, Mariä empfängnis, Advent bij het RK en Theresa skien.

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vanmorgen moest ik ondanks feestdag vroeg opstaan en om half 8 was Dominik er al. Jannick kwam even later om te vragen of hij Jans auto kon nemen want die van hem stond bij de brandweer. Hij had gisteravond een kerstfeest en had zijn auto laten staan. Maar vanmorgen wilde hij broodjes halen.
Behalve mijn verjaardag is het ook een feestdag Mariä Empfängnis, in de groteere plaatsen zijn de winkels wel open maar hier op het land alleen sommige Sparwinkels.
Ik had gisteren al van Maria een verjaardagskaart gekregen en daar stond in dat we elkaar vandaag niet zien op Kulm omdat ze bij haar kinderen in Zwitserland is. Ingrid heeft een lekkere Himbeerentorte gemaakt voor mij. Ik kreeg een boek Oma ich hab dich lieb van Theresa en Sabrina. Begin van de middag zijn we met 2 auto´s naar Ramsau naar de Adventsmarkt van het RK gegaan. Jannick kon niet mee die had vergadering bij het RK. Ingrid was daar pissig om want we gaan altijd op de 8e naar de Adventsmarkt. We kopen altijd loten en Ingrid had niet veel bijzonders maar ik had een leuke pluche olifant voor Sabrina, een langlaufbodywarmer, water en winddicht en ademend, een sjaal, en een handtas van Jack Wolfskin en een doos met 2 flessen wijn. Mag niet mopperen voor mijn 10 euro. Ingrid ging met Sabrina naar huis want die had het niet naar haar zin. Wij met Theresa en Dominik broodjes Frankfurters eten. Allebei een boek van de 2e hands markt en we wilden eigenlijk weggaan. Maar de tafel werd helemaal opnieuw gevuld en alle nummers waren weer voorradig ik geloof tot 144. Er was 1 dame voor me met een hele lijst met namen en welke nummers ze wilden dus ik bleef even kijken. Maar ik denk dat ze er al meer dan 30 numers uithaalde. Dan wilde ik nog wel een poging wagen om de bierkalender eruit te halen. Dus 10 Euro lootjes en ik had een fles Prossecco, een grote kaars op batterijen , een setje met baddingen, een blik fruit en ja hoor de bierkalender van Stiegl met 24 verschillende biertjes. Maar omdat we nu ook Theresa in de auto hadden met autostoeltje had Jan de koelbox al achter in gezet en we moesten passen en meten om die grote doos erin te krijgen. Dan op weg naar de Ritis waar ik een kaartje voor de minilift gekocht had en mocht Theresa skien, de eerste keer van dit jaar. Maar het begon gelijk te sneeuwen en zelfs heel hard te sneeuwen. Dominik wilde niets want er was van alles waar hij kon kijken op of in kon maar nee hij wilde niets. Theresa viel ik een keer in de lift en liet niet los dus wij schreeuwen loslaten en Opa er heen. Die was ook eigenwijs en wilde haar weer in de lift hangen , de man van de lift tegen mij te keer en nog een keer want ook Opa lag languit bovenop Theresa. Moest Theresa huilen omdat Opa was gevallen en ik maakt toch niet uit we lachen er toch om en toen was het weer goed. We zijn na 5x weggegaan en heb mijn liftkaartje aan iemand gegeven die ook met zo´n kleintje wilde gaan skien. Ondertussen was het leegloop want het sneeuwde zo hard. Thuisgekomen alles uitladen en dan snel aan de koffie met verjaardagstaart.
De kaars op batterijen ziet er zo leuk uit het flakkert en als het brand zie je er een uil op. Nu wachten op Trixi en dan is het voor ons ook Feierabend.

Fijn dat je een gezellige verjaardag hebt gehad! XXX