Stolzalpen

Oostenrijk, Stolzalpe

Om half 7 was ik eruit, lekker geslapen en uitgerust. Gisteravond ging Ingrid in de Infraroodcabine en ze vroeg of ik na haar wilde dan liet ze hem aan staan. Nou dat liet ik me geen 2x zeggen en heerlijk een infrarood genomen. Het voelt zo goed .
Dan vanmorgen om 8 uur op weg naar de Stolzalpen waar de huisarts voor me een afspraak had geregeld. Het is een fijn ziekenhuis, vriendelijk personeel en heb altijd het gevoel dat er geluisterd wordt. Ik moest eerst voor een rij Röntgenfotos en ondanks dat we te vroeg waren kon ik praktisch doorlopen. Omdat de vraagstelling complex was werd er met mij overlegd welke delen ze zouden doen en dat werd eigenlijk daarna allemaal. De arts had mij nog nooit gezien en vroeg daarom ver door en toen we bij het slechte lopen en heupen aankwamen en ik zei dat de arts gezegd had dat het niet van de heupen kwam , geen liesbreuk was enz. Zei hij nouuuuuuuuu en haalde de fotos van bekken en heupen en liet me zien dat beide heupen behoorlijke slijtage hebben en dat het zeker is dat het een deel van het slechte lopen en pijn veroorzaakt. ( dat waren dus gemaakte Röntgenbeelden en echos in Liezen en door de daar werkende artsen beoordeeld) De onderrug dat wist ik al dat ik daar ingezakte wervels heb , van mijn nek ook maar hij heeft tussen mijn schouderbladen iets gevonden en had het over een opening/doorgang waar naar gekeken moet worden en dat het daar niet goed zat.
Verder zei hij ook een heel complex ziektebeeld niet makkelijk om daar een weg in te vinden. De medicijnen tot nu toe vroeg hij naar en wat ik daar van vond. Nou meestal grijpen ze naar het voorschrijven van een hoge dosis Diclofenac waar ik niet blij van word omdat ondanks de maagbeschermers ik daar toch last van krijg en ik geen enkel gevoel van dat het werkt erbij heb en daardoor toch steeds er mee stop. Ook daar gaf hij me gelijk in want het heeft geen werking waar ze het me voorschrijven.
Hoe laat ik de medische geneesmiddelen industrie draaiende houden??
Ik moet nu nog voor MRI scans en dan krijg ik een oproep want ik moet minimaal 10 dagen het ziekenhuis in omdat ze allerlei testen willen doen hoe het een en het ander op elkaar werkt en uit te vinden waar de echt grote problemen precies zitten want het was vast te stellen dat die er zijn alleen niet zo snel te zien hoe en wat.
Ik ben nu wel helemaal murw maar wil het zelf toch ook wel weten. Volgens hem is tot nu toe elk gebrek dat ze vonden bv aan de ruggegraad op zich zelf staand geen operatie nodig maar doordat het er zo veel zijn en de werking die het heeft op het hele bewegingsapparaat dus zeer complex.
We rijden altijd over Obertauern en geen spatje sneeuw nog alleen heel hoog op de puntjes een beetje. Wel begint het tot leven te komen want de winkels worden bevoorraad want het winterseizoen staat voor de deur. Het is echt een skidorp waar buiten het winterseizoen niets open is en gewoon geen mensen zijn. Jan wilde even bij het Beatle hotel kijken Het was er was zo koudddddddddddddddd daar in Obertauern.
Theresa kwam nog even en later kwam Ingrid ook even de schoolfotos laten zien. Zo waar staat Theresa er redelijk op.

Annemarieke
Hoe kijk jij dan ORF? de Oostenrijkse zenders ontvang je via DVB-T Dat was meestal een kleine antenne( die van ons was een 20 cm) apart van de schotel maar dat is nu afgeschaft , of je hebt een ORF kaart in je tv of satellietontvanger en dan kon je het kijken en ik dacht dat je het dan wel kan blijven kijken. Zo ver ik weet heeft Gröbming geen kabel want voor die verandert er ook niets.

Wat fijn dat je daar vandaag zo goed geholpen bent. Hoop dat de opname binnenkort ook echt wat oplevert. O, oke. De oostenrijkse zenders. Ja die hebben we (of mss hadden we) via een antenne op ons dak. Maar ik weet niet of we daar geld in gaan steken. Wij kijken het iig nooit.