Zo genieten van de zon

Donnerstag 11.Mai
Zo opnieuw fijn wakker worden want de zon was er al.
Het werd warmer dan gisteren en ik heb plantjes uit de tuin gehaald in bakken gezet en hoop dat ze het willen gaan doen. Straks komt er een lading aarde bovenop en dan is er niets meer. De buurvrouw heeft ook al een hoop eruit gehaald. Maar het was zweten bakken naar beneden, bakken vol weer naar boven. Brengt in ieder geval het lentegevoel. Straks weer lekker buiten eten van de plaat.
We hadden al Topfentorte bij de koffie, die had ik gisteravond nog gemaakt.
De enorme berg gele zakken zijn nu beneden weg, die waren blijven staan door de vakantie dus het was van 2 maanden. Dus Jan kan weer in zijn hok bezig zijn. Ik heb alvast een afspraak gemaakt bij de internist, daar zou ik in November al heen gaan maar toen beviel Ingrid en moest ik afzeggen en het kwam er maar niet van om een nieuwe te maken. Vanmiddag proberen om een afspraak bij de nieuwe huidarts in Liezen te maken.
Lekker rommelen dat bevalt me wel, maak eigenlijk alleen maar rotzooi maar dan heb ik ook weer wat op te ruimen.
Werd Jan gebeld door zijn Miep, en ja hoor of hij wil invallen in Gröbming bij de Polizei en dat dan 3x in de week. Ik wist het wel. Jan wil het wel gaan doen dus we horen wel. Hij hoeft er niet ver voor kan op de fiets.
Hij gaat morgen even er naar toe dan is de dame voor wie hij invalt er ook.
Net lekker samen gegeten en het was 27 graden op het balkon heerlijk. Ze geven voor volgende week nog hogere temperaturen op. Dat is genieten na al die kou.
Dan in de middag lekker gaan wandelen naar de apotheek maar ik was te vroeg dus nog maar een rondje gemaakt. Het was gewoon heet om te lopen in de zon. Maar er komen nu wel heel donkere wolken aan. Er is ook wel onweer aangezegd maar tot heden zijn wij er van verschoond gebleven.
Soms is het zo lastig om een afspraak te krijgen. Ik bel vanmorgen en hoor op het antwoord apparaat dat er pas vanmiddag spreekuur is. Bel vanmiddag en dan krijg je nog steeds hetzelfde bandje te horen en geen afspraak dus. Dus nu maandag maar weer proberen.