zomerdagen

Oostenrijk, Kleinsölk

Maandag 1 augustus
Ik ging gisteren slapen met de lucht van vers gemaaid gras, heerlijk een van de geneugten van het buitenleven. Vanmorgen werden we om half 6 wakker van de maaimachines , de tractoren en wat niet al,ook een van deze geneugten. Maar het was ongelooflijk mooi weer dus erg was het niet.
Met Jan naar Ramsau gereden want we wilden een Sonneaufgang op de Dachstein boeken.
De komende 2 waren vol geboekt en nu hebben we voor de 16e augustus gereserveerd. Dan moeten we om 5 uur ´s ochtends bij de Dachsteinlift zijn. Een ontbijt op de Dachstein met zonnenopgang als het weer mee zit kunnen we misschien nog een bergwandeling maken.
Dan wat inkopen gedaan in Schladming en vanmiddag ben ik mee naar Stainach gegaan en daar lekker gewandeld. Het is schitterend weer dus een goed begin van de nieuwe maand.
Net lekker Mohnkuche gebakken en uiteraard al geproefd.
De post bracht vandaag de bevestiging dat Jannick de eerste plaats heeft bij de open kampioenschappen zomerbiatlon en zijn prijs. Helaas kwam het als bouwpakketje aan en Jan is dus aan het vogelen hoe het weer op te bouwen en te repareren.