Dagje Salzburg

Oostenrijk, Salzburg

Mittwoch 27.April
Vanochtend vroeg opgestaan want ik ging met Jannick en Theresa naar Salzburg.
Het weer was bar en boos slecht hevige sneeuwval, alles wit. Er zijn winters geweest dat we blij geweest waren met deze hoeveelheid aan sneeuw maar niet nu het bijna Mai is. Er is nu al heel veel schade want de fuitbomen stonden al in volle bloei en het vriest in de nacht behoorlijk. Mais en Kurbis aanplant zijn vernietigd. Maar kunnen waarschijnlijk nog wel opnieuw geplant worden. Veel bomen omgevallen want als de bomen al vol in blad zijn is deze hoeveelheid sneeuw topzwaar. Vannacht veel ijzel verwacht en weer behoorlijke vorst , -10 is niet normaal. Het was vandaag hoogst temperatuur 2 graden.
We zouden om half 8 vertrekken maar jannick kwam om 7 uur vragen of ik al klaar was zodat we weg konden gaan. Ik wilde net nog mijn ontbijt naar binnen werken.
We zijn langs de MacD gegaan en hebben ontbijt meegenomen. Theresa vond de kleine pannekoekjes heerlijk en ze kreeg een mooi boek van de MacD. Onderweg toch ook hevige sneeuwval. We waren mooi op tijd, Theresa had een afspraak om 9.30 en we waren er om 9.10. Ze was mooi op tijd aan de beurt maar moesten daarna wachten tot de oogdruppels werkten en dan daarna weer wachten tot de oogdrupels werkten en het was dus ondertussen 11 uur. Dan naar de Ikea gereden waar Theresa in de speelruimte mocht en wij de winkel in gingen. Het was een grote afbraakbende, niet alleen de ombouw naar nieuwe collectie maar ook de Ikea zelf wordt omgebouwd. Ik had wat kleine dingen, Jannick een hele hoop kleine dingen. En ik heb een nieuw boodschappen karretje gekocht kan ik tenminste weer zelf op pad.
Dan hebben we Theresa opgehaald spullen in de auto en wat gaan eten.
Dan nog even door het winkelcentrum waar de Ikea aan zit want jannick wilde nog naar de Saturn. Hij heeft namelijk voor de 2e keer zijn beschermlaag van zijn telefoon gemold tijdens werkzaamheden. Gelukkig alleen de beschermlaag maar al 2x 30 euro. Nu een werktelefoon gekocht en hij wil dan een 2e simkaart met hetzelfde nummer aanvragen zodat hij niet steeds zijn kaart moet wisselen. Kost hem 5 euro in de maand op zijn Abo meer.
Dan nog een Starbuckkoffie en naar huis, gelukkig nu grotendeels droog maar hoe dichter bij huis toch weer sneeuwval.
In Schladming moest Jannick nog boodschappen doen en ik ook nog wat meegenomen. In Gröbming naar de optiek want Theresa moet sterkere glazen en ze had deze net. Dat is wel balen want dat zijn weer kosten. Ze moet nu ook een maand elke dag het goede oog 3 uur lang afplakken was tot nu toe om en om. Over een maand weer terug. Operatie kan pas vanaf een jaar of 6.
Dus tegen 18 uur weer thuis, was best kapot en Theresa was de hele dag gewoon lief.
Af en toe haar nukken maar ach ze is 3. Alle oogonderzoeken heeft ze goed gedaan, best knap als je nog zo klein bent. Jannick heeft aan het eind van de middag nog het ziekenhuis gebeld want haar pupillen bleven heel groot, maar het kan wel tot 24 uur duren als het dan nog zo is moet ze terug naar de oogarts.