Schoolgezeik

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 20 mei
Het is vandaag echt zeikweer, de sneeuwgrens is gedaald naar 1500 meter .
Jannick heeft nog steeds niets gehoord en hij sterft zo wat van de zenuwen, heeft zich nu 2 dagen achter elkaar verslapen. Gebeurd eigenlijk nooit en nu 2 x achter elkaar.
De telefonades met Pajtese zijn onafgebroken.
Gaat zijn ehbo examen vandaag weer niet door maar hij heeft vandaag wel turnwedstrijd op school. Soms kan ik ze daar echt niet begrijpen, de directrice was stomverbaasd dat Jannick toelating deed in Eisenerz, en waarom ze daar niet van wist bij ons laatste gesprek. Maar toen wisten we het zelf nog niet en we wisten ook niet dat hij geen plaats zou krijgen in de biatlongroep. Hij mag niet in de langlauf groep daardoor blijven .
Ze weten ook dat hij definitief heeft gekozen voor de
biathlon dus wat blijft hem over? Hij heeft haar ook gezegd de eerste keus was de biathlongroep en de handelsschool afmaken. Nu dat niet mogelijk is heeft hij een ander optie gezocht. Kon ze niet begrijpen. Ze waren er ook allemaal van uit gegaan dat Jannick te oud is om in Eisenerz toelating te doen. Waren dus ook nogal verbaasd dat hij wel toelating mocht doen.
Gisteren had Jannick maximaal kracht in de training en dat was uitstekend. Heli was zelfs tevreden. Het blijft gewoon afwachten, ik moet wel bekennen dat ik ook flink onder stress sta.
Jan is vandaag weer gaan bloedprikken en daarna een uurtje bij de bank appartement voor de gasten klaar gemaakt. Vanavond gaat hij dan nog een uurtje bij de bank zelf meelopen.